• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان:

امامان جمعه نقش مهمی در فرهنگسازی حفاظت از میراث‌فرهنگی دارند

  • کد خبر : 23062
  • 20 اکتبر 2023 - 0:12
امامان جمعه نقش مهمی در فرهنگسازی حفاظت از میراث‌فرهنگی دارند
گردشگرآنلاین - ائمه جمعه استان با بهره‌گیری از تریبون‌های نماز جمعه نقش موثری در گسترش و افزایش فرهنگ‌سازی و تبیین حفظ میراث‌فرهنگی دارند.

به گزارش گردشگرآنلاین، محمد هادی طهرانی مقدم  در دیدار با مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اظهار کرد: امامان جمعه با استفاده از تریبون های نمازجمعه در سراسر استان نقش منحصربه‌فردی در ترویج فرهنگ صحیح حفاظت و حراست از آثار تاریخی، ابنیه و زیرساخت‌های گردشگری و همچنین نشان دادن و معرفی چهره واقعی سیستان و بلوچستان به گردشگران سراسر کشور دارند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به مطالبه جدی وزیر میراث‌فرهنگی در خصوص احیا و ایجاد خدمات بهداشتی در اماکن گردشگرپذیر و محورهای مواصلاتی به جهت رفاه حال مسافران و گردشگران تاکید کرد: این مهم در سیستان و بلوچستان نیز با قوت در حال پیگیری و اجراست و مقرر شده تا با هماهنگی‌های بین دستگاهی نسبت به احیا و احداث و افزایش تاسیسات بهداشتی جدید اقدام شود.

بیشتر بخوانید:
گردشگری بستری مناسب برای پیشرفت سیستان و بلوچستان است
فاز نخست بزرگ‌ترین مجموعه گردشگری سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود

فرهنگ حفاظت از میراث‌فرهنگی در میان کودکان نهادینه شود

حجت‌الاسلام سید محمدرضا ثبوتی مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز دراین دیدار اظهار کرد: کمبود مجتمع های رفاهی در استان مشهود است که باید تقویت شود چرا که سیستان و بلوچستان با این همه وسعت و ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری شایسته این حجم پایین زیرساخت های خدماتی رفاهی نیست.

او خاطرنشان کرد: آسیب های نگهداشت، نظافت و حفاظت از ابنیه‌های تاریخی نیز غیر قابل انکار است که باید فرهنگ‌سازی لازم عمومی صورت گیرد و ما نیز در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان با تمام توان و امکانات در راستای ترویج و گسترش فرهنگ عامه جامعه گام برخواهیم داشت.

به گفته حجت‌الاسلام ثبوتی، تسریع در روند اجرای این مهم نیز عزم استانی همه دستگاه ها و مردم را می‌طلبد اما لازم است تا موضوع فرهنگ‌سازی نگهداشت ابنیه‌های تاریخی، حراست از آثار ملی و زیرساخت‌های گردشگری از مدارس آغاز شود و این فرهنگ از همان ابتدا در میان کودکان و دانش‌آموزان ما نهادینه شود و آموزش و پرورش نیز مشارکت لازم در این مبحث را داشته باشد.

منبع: میراث آریا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23062

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.