• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
3

امکان پیگیری گذرنامه با استفاده از کد ملی

  • کد خبر : 10550
  • 25 آگوست 2022 - 8:50
امکان پیگیری گذرنامه با استفاده از کد ملی
گردشگرآنلاین - امکان پیگیری مرسولات حاوی گذرنامه از طریق کدملی برای زائرین اربعین حسینی مهیا شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، شرکت ملی پست اعلام کرد که در آستانه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و افزایش ترافیک ثبت نام و تمدید گذرنامه زائرین حسینی، بدین وسیله به اطلاع می‌رساند شرکت ملی پست امکان دسترسی هموطنان به ویژه زائرین عتبات عالیات به بارکد پستی به منظور  پیگیری مرسولات حاوی گذرنامه صادره را از طریق پرتال رسمی این شرکت مهیا کرده است.
بر اساس این گزارش متقاضیان دریافت گذرنامه می‌توانند با مراجعه به سامانه رهگیری مرسولات سازمانی  گذرنامه خود را پیگیری کنند.

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با هدف دستیابی عموم مردم به خدمات پستی درعرصه ارتباطات، تنظیم و اعمال سیاست ها و راهبردهای کلان در زمینه برنامه ریزی، تاسیس، تجهیز و توسعه واحدهای پستی و گسترش خدمات پستی به سراسر کشور، در راستای انطباق با روزآمدترین پیشرفت های فناوری ارتباطات ،تحت نظارت و وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سال ۱۳۶۶ در قالب شرکت دولتی تاسیس و فعالیت آ ن رسماً در سال ۱۳۶۷ آغاز شد.

پست در ایران تا پیش از سال ۱۲۵۸ به صورت «اداره» بود و تمامی امور پستی در آن زمان توسط همین اداره صورت می‌گرفت. در پی موفقیت های پست در انجام امور کشور، “ناصرالدین شاه قاجار” دستور تاسیس وزارت پست را صادر کرد. کشور ایران در سال ۱۲۶۴ دارای ۷ خط اصلی و پنج خط فرعی پستی بود. با تاسیس اتحادیه پستی جهانی در تاریخ ۹ اکتبر ۱۸۷۴(۱۷ مهر ۱۲۵۳)، ایران نیز به عنوان یکی از نخستین کشورهای دنیا ۳ سال بعد یعنی در ۱۸۷۷ (۱۲۵۶) به عضویت این اتحادیه درآمد.

هم زمان با صدارت “میرزا تقی خان امیرکبیر” تحولات تازه‌ای در پست کشور رخ داد و پست نوین بنیان شد. در این دوره سرویس های پستی منظم بین شهرها ایجاد، تعرفه های پستی تعیین و آیین نامه پستی به تصویب رسید. در سال ۱۲۸۸ وزارت پست، تشکیلاتی نو یافت و به دستور امیرکبیر مقرر شد علاوه بر ارایه خدمات به دستگاه های دولتی به خدمات خود را به مردم نیز ارایه نماید و در همین دوره بود که تلگراف در ایران به بهره برداری رسید و وزارت پست و تلگراف تشکیل شد.
در اواخر سال ۱۳۰۸ با خرید سهام شرکت تلفن، وزارت پست و تلگراف و تلفن شکل گرفت. با تاسیس وزارتخانه جدید، نظام پستی کشور توسعه چشمگیری یافت.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.