• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1
تشریح برنامه ایران در نمایشگاه‌های فرانسه و ژاپن

ایران با وجود هشدار قرمز به فرانسه می‌رود

  • کد خبر : 10808
  • 29 آگوست 2022 - 15:54
ایران با وجود هشدار قرمز به فرانسه می‌رود
گردشگرآنلاین - وزارت خارجه فرانسه با قرار دادن ایران در فهرست قرمز، شهروندانش را از سفر به ایران برحذر داشته است، ‌با این حال ایران قصد دارد در نمایشگاه گردشگری این کشور شرکت کند تا تصویر متفاوتی از خود نشان دهد.

به گزارش گردشگرآنلاین، روح‌الله حسین‌زاده ـ مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ـ در نشست خبری که به بهانه تشریح برنامه ایران برای حضور در دو نمایشگاه گردشگری فرانسه و ژاپن برگزار شد، تاکید کرد: موضوع حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی صرفا جذب گردشگر فقط از آن کشور نیست، ‌در همین نمایشگاه فرانسه نزدیک به ۱۵۰ کشور حضور دارند و اتفاقی که بین ایران و آن کشورها می‌افتد، اهمیت بیشتری دارد. ما برای این موضوع برنامه‌ریزی کرده‌ایم. در کشور ژاپن نیز قرار است در حوزه‌های دیگر از جمله صنایع دستی کار کنیم که قطعا حضور در نمایشگاه این کشور با شعار «ایران باشکوه» به دیگر برنامه‌های ما به ویژه در حوزه صنایع دستی کمک می‌کند.

او همچنین گفت: هدف اصلی ما از حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، شناخت ایران توسط کشورهای دیگر و هم‌افزایی بین ایران و سایر کشورها است.

حسین‌زاده سپس به رویداد گردشگری ایران که اخیرا در کشور پاکستان برگزار شد، اشاره کرد و افزود: کشور همسایه ما، پاکستان ایران را نمی‌شناسند. این‌که قرار است از نمایشگاه فرانسه با مناطق تاریخی ایران ارتباط تصویری برقرار شود و بازدیدکنندگان به صورت زنده ایران را ببینند، حتما به بیشتر شدن شناخت و کاهش ایران‌هراسی کمک خواهد شد.

ایران درحالی قرار است از ۲۹ تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ در نمایشگاه تاپ‌ریزا فرانسه که در شهر پاریس برگزار می‌شود، شرکت کند که وزارت خارجه فرانسه چندی پیش ایران را در وضعیت قرمزِ هشدارِ سفر قرار داد و به شهروندانش توصیه کرد به ایران سفر نکنند.

با این حال مجری پاویون ایران در نمایشگاه فرانسه گفته است: قصد دارد در فضایی به وسعت ۷۰ متر با بهره‌گیری از دوربین‌های VR و اینفلوئنسرهای فرانسوی و ایرانی، پخش زنده جاذبه‌های تاریخی و تولید محتوایی بکر و به شدت زیبا، تصویر متفاوتی را به نمایش بگذارد.

«جاتا»، ‌نمایشگاه دیگری است که در شهر توکیو در ژاپن برگزار می‌شود و ایران قرار است در فضایی در حدود ۵۰ متر از ۳۱ شهریور تا ۳ مهرماه ۱۴۰۱ در آن حضور داشته باشد.

حسین‌زاده ـ مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ـ درباره نقش این شرکت در برگزاری این نمایشگاه‌ها توضیح داد: این شرکت بازوی اجرایی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که در حوزه اجرای نمایشگاه‌های داخلی و خارجی مسؤولیت دارد و برای برگزاری نمایشگاه «جاتا» و «تاپ‌ریزا» برنامه‌ریزی خوبی شده است.

به گفته او، ایران قرار است در این نمایشگاه‌ها با شعار «ایران باشکوه» شرکت کند.

در ادامه، طیبه محمد، مدیرعامل شرکتی که برگزارکننده پاویون ایران در این دو نمایشگاه ژاپن و فرانسه است، با این توضیح که مسؤولیت اجرای ۲۳ نمایشگاه بین‌المللی گردشگری از جمله اکسپو دبی را در فراخوانی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به عهده گرفته و مجری انحصاری وزارتخانه در این‌باره است، گفت که از امکانات دیجیتالی با نگاهی به شعار امسال و با درنظر گرفتن نوآوری و خلاقیت و همچنین با دعوت از کسب‌وکارهای کوچک و شرکت‌های دانش‌بنیان، برای نشان دادن چهره واقعی ایران در این نمایشگاه‌ها بهره خواهیم برد. همچنین، برخلاف سال‌های گذشته که ایران در مکان خوبی از نمایشگاه قرار نداشت، ‌ امسال پاویون آن در کنار دهکده اینفلوئنسرها و در مسیر خوبی قرار گرفته است.

او همچنین گفت: در نمایشگاه گردشگری ژاپن، علاوه‌بر ظرفیت‌های دیجیتالی، به سنت‌ها نیز توجه شده است.

ایرادهای اکسپو به جابه‌جایی دولت مربوط می‌شود

در ادامه این نشست، با اشاره به تجربه مجری منتخب نمایشگاه‌های گردشگری در اکسپو دبی و نامشخص نبودن گزارش عملکرد ایران در نمایشگاه‌های پیشین با توجه به آنچه در اکسپو اتفاق افتاد، هزینه درنظر گرفته شده برای این نمایشگاه‌ها و نحوه اجرای برنامه‌ها، از سوی خبرنگاران حاضر زیر سوال برده شد که طیبه محمد در این‌باره گفت:‌ تمام آنچه هزینه شود به وزارتخانه اعلام خواهد شد و پس از پایان نمایشگاه، می‌توان آن هزینه را، عمومی کرد.

حسین‌زاده ـ مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی (زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی) در ادامه این بحث یادآور شد که اکسپو در زمان جابه‌جایی دولت‌ها برگزار شد، حتی من هم وسط اکسپو به این شرکت آمدم، برای همین دبیرخانه‌ای تشکیل شده که با این مسائل جامع‌تر برخورد کند. از طرفی، همه آسیب‌های اکسپو به شرکت مجری بر نمی‌گردد. علاوه‌بر این اگر قرار است اقداماتی در نمایشگاه‌های گردشگری انجام شود، روی اجرای آن محکم می‌ایستیم، حتی اگر نیاز به هزینه باشد درباره آن اقدام می‌کنیم.

در ادامه، طیبه محمد، مجری سالن گردشگری ایران در اکسپو دبی و همچنین پاویون ایران در نمایشگاه‌های فرانسه و ژاپن گفت که تمام قد از عملکردمان در اکسپو دفاع می‌کنم و به جرأت می‌گویم سالن گردشگری تنها سالن منظم پاویون ایران در اکسپو بود.

او هم عامل آسیب‌ها را تغییر دولت دانست‌ و افزود: همه برنامه‌های ما برای اکسپو آماده بود، اما با تغییر دولت، چون مسؤولان بی‌اطلاع از برنامه‌ها بودند، دوباره باید برنامه‌هایمان را ارائه می‌کردیم.

حسین زاده درباره بودجه و هزینه درنظر گرفته و خرج شده برای نمایشگاه‌های فرانسه و ژاپن نیز گفت: درباره هزینه‌های نمایشگاه‌ها هنوز جمع‌بندی کامل نداریم. وقتی بستر کامل شد درباره آن صحبت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی در عین حال، اظهار کرد: ارایه گزارش اکسپو به حق است و باید اعلام شود، ولی با توجه به تغییرات دولت در آن مقطع، ما نمی‌خواهیم بی‌اخلاقی کنیم. می‌بینید که وزیر (عزت‌الله ضرغامی) هم مدام از دولت قبل تقدیر می‌کند. ما اکنون دنبال این هستیم که اقدامات بعدی را درست انجام دهیم.

ایران با وجود هشدار قرمز به فرانسه می‌رود

ایران با وجود هشدار قرمز به فرانسه می‌رود

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10808

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.