• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی به‌مناسبت هفته حجاب و عفاف در سنندج

  • کد خبر : 8939
  • 12 جولای 2022 - 13:57
برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی به‌مناسبت هفته حجاب و عفاف در سنندج
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: «به‌مناسبت هفته حجاب و عفاف، نمایشگاه صنایع‌دستی ویژه بانوان کردستانی در خانه کُرد سنندج برپا شد.»

به‌گزارش گردشگرآنلاین، یعقوب گویلیان در این‌باره، اظهار کرد:«در این نمایشگاه آثاری حاصل ذوق و تلاش بانوان هنرمند و تلاشگر صنایع‌دستی استان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: «گلیم‌، عروسک‌سازی، زیورآلات سنتی، لباس‌کوردی، کلاش، ارغوان‌بافی و.. از جمله آثاری هستند که در این نمایشگاه معرفی و عرضه می‌شوند.»

او عنوان کرد: «این نمایشگاه تحت عنوان حجاب و عفاف و با هدف آشنایی بیشتر و بهتر علاقه‌مندان و شهروندان با هنرهای دست‌ساز بومی بانوان منطقه برپا شده است.»

گویلیان، با بیان اینکه صنایع‌دستی کردستان دارای تنوع و کیفیت مطلوبی در سطح کشور است، افزود: «خوشبختانه هنرمندان و به‌ویژه بانوان کردستانی توانسته‌اند نقشی محوری در تولید و خلق محصولات بی‌بدیل و ایجاد اشتغال داشته باشند.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، لازمه توسعه و ترویج صنایع‌دستی دراستان را حمایت از هنرمندان این حوزه دانست و یادآور شد: «معرفی و عرضه هر چه بهترآثار ارزشمند هنرمندان می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان داشته باشد.»

او یادآور شد: « نمایشگاه صنایع‌دستی با همکاری این اداره‌کل و اداره‌ فرهنگ و ارشاداسلامی کردستان برپا و از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۳ تیرماه آماده بازدید علاقه‌مندان است.»

سَنَندَج مرکز استان کردستان در غرب ایران و بیستمین شهر بزرگ ایران است. سنندج که در ارتفاع ۱٬۴۵۰ تا ۱٬۵۳۸ متری از سطح دریا و در منطقهٔ کوهستانی زاگرس واقع شده و آب و هوای سرد و نیمه‌خشک دارد. این شهر از سمت غرب به کوه آبیدر، از سمت شمال به کوه شیخ معروف و از سمت جنوب به کوه سراج الدین محدود شده‌است و در منطقه‌ای به وسعت ۶۳٫۶۸۸ هکتار گسترده‌است. جمعیت این شهر بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال۱۳۹۵، برابر با ۴۱۲٫۷۶۷ نفر بوده‌است.

سنندج در جمع ۲۴۶ شهر شبکه شهرهای خلاق جهانی یونسکو و همچنین ۴۸ شهر خلاق موسیقی جهان قرار دارد. سنندج به لحاظ موقعیت جغرافیایی و فعالیت‌های شهرسازی عصر صفوی و قاجار، از بافت شهری سنتی با ارزشی برخوردار است که بناهای مسکونی و عام‌المنفعه متعددی مانند حمام، مساجد و بازار در آن باقی مانده‌است؛ و دارای محدودهٔ بافت تاریخی-فرهنگی با وسعتی معادل ۱۱۲ هکتار است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.