• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

شرایط خوب خراسان رضوی برای میزبانی از زائران و گردشگران

  • کد خبر : 24186
  • 10 ژانویه 2024 - 13:11
شرایط خوب خراسان رضوی برای میزبانی از زائران و گردشگران
گردشگرآنلاین - مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از شرایط خوب خراسان رضوی برای میزبانی از زائران و گردشگران خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، نادر زینالی پانزدهم دی ماه ۱۴۰۲ پس از بازدید اداره کل و دیدار با کارکنان، در جلسه شورای معاونان این اداره کل گفت: خراسان رضوی با دیگر استان‌های کشور متفاوت است و پیک‌های مختلفی سفر زائران و گردشگران را تجربه می‌کند.

مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این‌که مدیریت و راهبری آقای موسوی جای تقدیر و تشکر دارد، ادامه داد: خراسان رضوی به برکت وجود حضرت رضا علیه السلام همیشه حرف اول را می‌زند و توقع از استان خراسان رضوی بسیار بیشتر از دیگر استان هاست، از طرفی امکانات و زیرساخت ها به اندازه کافی نیست.

او تصریح کرد: مشهد مقصد اصلی گردشگری است و نباید اقدامات ما دچار روزمرگی شود.

زینالی با اشاره به اهمیت و جایگاه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: شما مهمانداران آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام هستید و از مهمانان ایشان پذیرایی می کنید، مهمانان آقا نیز باید به نحو احسن پذیرایی شوند.

او تاکید کرد: حضرت رضا علیه السلام شاهد تلاش‌های شماست و اجر لازم را نیز می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خراسان رضوی را باید در سه حوزه میراث‌فرهنگیف گردشگری و صنایع‌دستی در راس حفظ کنیم چون به واسطه وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا علیه السلام ویژه بوده است.

زینالی افزود: در وزارت نیز آن چه در شان این استان است، پیگیری خواهیم کرد تا قدمی در راستای رفع این مشکلات برداریم.

او با بیان‌ این‌که کارکنان اداره کل خراسان رضوی در حوزه کاری خودشان افرادی صاحب‌نظر هستند، گفت: دغدغه مقام عالی وزارت رفع مشکلاتی معیشتی همکاران  و کرکنان است و اقداماتی نیز در این راستا انجام شده است.

خراسان رضوی شرایط خوبی برای میزبانی از زائران و گردشگران فراهم کرده است

رویکرد مردمی‌سازی در توسعه گردشگری خراسان رضوی

 مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این‌که رویکرد دولت سیزدهم و به‌خصوص مقام عالی وزارت «مردمی‌سازی» است، گفت: برای این‌که این شعار ملموس و نمایان باشد، برای فعال شدن حدود ۹۰۰ تشکل و سمن زیرمجموعه تلاش کردیم.

او به حضورش در شورای عالی توسعه سمن ها در وزارت کشور  اشاره کرد و افزود: هم‌چنین جلسات مختلفی را در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این خصوص برگزار کردیم.

زینالی یادآور شد: هم‌چنین تشکیل و راه‌اندازی انجمن خیرین میراث‌فرهنگی نمونه بارز مردمی‌سازی است که به‌زودی در استان‌ها نیز فعالیت انجمن خیرین میراث‌فرهنگی توسعه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل دفتر امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به توجه ویژه مقام عالی وزارت اشاره کرد و گفت: با توجه به این‌که یکی از کمبودهای زیرساختی و ضروری در مقاصد و محورهای گردشگری سرویس‌های بهداشتی است، هر هفته جلسه در این خصوص برگزار و برای رفع مشکلات،رسیدگی، برنامه‌ریزی، چاره‌اندیشی و تصمیم گیری می‌شود.

بیشتر بخوانید:
تاسیسات گردشگری اصفهان آماده میزبانی از گردشگران خارجی
ثبت شهرها و روستاهای ملی نیازمند هم‌گرایی بین‌ بخشی است
همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق در مشهد برگزار می‌شود
گردشگران اروپایی با مشاهده فرهنگ مسلمانان جذب اسلام می‌شوند
اردبیل میزبانی شایسته برای گردشگران نوروزی خواهد بود

زینالی افزود: در این راستا بودجه اضطراری نیز برای استان‌ها اختصاص یافته تا با کمک دیگر بخش‌ها برای رفع این چالش مهم گام برداریم.

او به اهمیت حضور تاسیسات گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه گردشگری امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به لغو روادید با ۳۳ کشور نمایشگاه گردشگری محلی برای بروز و ظهور این اتفاق مهم است.

زینالی افزود: خراسان رضوی که بیشترین گردشگر خارجی را دارد باید به‌صورت یکپارچه در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

در ادامه سید جواد موسوی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گزارشی از عملکرد، چالش‌های و مشکلات اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، وضعیت کارکنان، سرمایه‌گذاری در استان، واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری استان ارائه کرد.

هم‌چنین در این جلسه معاونان اداره کل نظرات و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

خراسان رضوی شرایط خوبی برای میزبانی از زائران و گردشگران فراهم کرده است

برگرفته از وب سایت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=24186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.