• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

برپایی نمایشگاه گروهی زیورآلات «هفتان» در سمنان

  • کد خبر : 23757
  • 18 نوامبر 2023 - 22:11
برپایی نمایشگاه گروهی زیورآلات «هفتان» در سمنان
گردشگرآنلاین - سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری نمایشگاه گروهی زیورآلات «هفتان» در سمنان خبر داد.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین از استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور، سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری نمایشگاه گروهی زیورآلات «هفتان» خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه گروهی با نمایش زیورآلات با آرایه‌های تاریخ و فرهنگ قومس در شهر سمنان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه آثار آقایان حق‌دوست، امیری، نظری و خانم‌ها جاودی، داداشی، کمندی، مرادعلیان، امیرجان، شهاب، شاهی، محمودیان و عبدوس به نمایش گذاشته می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیان کرد: این نمایشگاه روز شنبه ۲۷ آبان ماه ساعت ۱۷ افتتاح می‌شود.

بیشتر بخوانید:
کشف زیورآلات نادر پیش از اسلام در عربستان
۲ شهر استان سمنان به عنوان شهر ملی صنایع دستی ثبت شدند
گلستان قطب زیورآلات کشور می شود

سلطانی‌پور خاطرنشان کرد: نمایشگاه گروهی زیورآلات هفتان به مدت هفت روز در محل گالری سیمرغ واقع در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از ۲۷ آبان‌ماه تا ۲ آذرماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

استان سمنان یکی از پهناورترین استان های ایران به حساب می آید و جمعیت زیادی را در شهر سمنان دارد.  اگر تا به حال به سمنان سفر کرده باشید، با جاذبه های تاریخی، فرهنگی و هنری آن آشنا هستید.

در میان همه جاذبه هایی که این استان را از سایر استان های ایران متمایز می کند، صنایع دستی و سوغاتی های متنوع آن جایگاه ویژه ای دارد.

صنایع دستی هر استان شناسنامه آن استان محسوب می شود و اطلاعات زیادی را درباره تاریخچه و گذشته آن به جهانیان نشان می دهد.

اگرچه استان های مختلف ایران صنایع دستی متنوعی دارند و فرهنگ غنی را از خود به نمایش می گذارند، اما سمنان یکی از معدود استان هایی است که طیف صنایع دستی در آن بسیار گسترده است.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23757

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.