• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

برگزاری نمایشگاه سفال و سرامیک

  • کد خبر : 6631
  • 06 مارس 2022 - 13:34
برگزاری نمایشگاه سفال و سرامیک

گردشگرآنلاین – نمایشگاه سفال و سرامیک از امروز شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ در محل ساختمان مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد.

 به‌گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، در نمایشگاه سفال و سرامیک آثاری از زهره حسینی هنرمند تهرانی به نمایش درآمده و تا روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ماه جاری ادامه دارد.

در این نمایشگاه  آثار بسیار زیبای سفال و سرامیک از این هنرمند صنایع‌دستی به نمایش گذاشته شده که این محصولات به صورت دستی و قالبی تولید شده است.

هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه  معرفی صنایع‌دستی به دوست‌داران این هنر و آشنایی با سفال و سرامیک و عرضه محصولات با کیفیت از تولید به مصرف در طرح‌ها و رنگ های متنوع است.

علاقه‌مندان  از ساعت ۸ الی ۱۴ می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به ساختمان مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به آدرس خیابان آزادی تقاطع بزرگراه یادگار امام (ره) مراجعه کنند.

ظرف‌های سفالی، شاید یکی از قدیمی‌ترین ساخته‌های آدمی است. انسان‌های اولیه از آن زمان که به فکر ذخیره آب و غذا افتاده‌اند و به خاصیت چسبندگی و شکل‌گیری ‌رس پی بردند ظرف‌های سفالی را به شکل‌های گوناگون ساختند. با گذشت زمان و گسترش زندگی، سفالگری هم روز به روز تکامل یافت. انسان‌های آفریننده با دست‌هایشان بر ظرف‌های گلی نقش و نگارهائی کشیدند و آنها را با رنگ‌های گوناگون آراستند.

زادگاه اصلی این صنعت بنا به گفته بعضی از پژوهشگران میهن کهنسال اما ایران می‌باشد و قدیمی‌ترین نمونه‌های سفالی متعلق به چندین هزار سال قبل است و به دست مردمانی ساخته شده که در کوهستان‌های بختیاری زندگی می‌کرده‌اند.

اهمیت صنعت سرامیک (سفال سازی) تنها متعلق به انواع روش‌های مختلف شکل دادن نیست بلکه مسئله مواد خام و وسائل کمکی آن و بخصوص اشکالات پروسس پخت بسیار مهم و جالب توجه می‌باشد. بدون شک اولین بار که انسان با مواد اولیه خام قطعاتی را فرم داده است حالت بازی و اتفاقی داشته و بعدا اهمیت آن مشخص شده و کاربرد پیدا کرده است.

منبع: میراث آریا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.