• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

برگزاری نمایشگاه و جشنواره فرش دستباف بجنورد در اواخر بهمن ماه

  • کد خبر : 24088
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
برگزاری نمایشگاه و جشنواره فرش دستباف بجنورد در اواخر بهمن ماه
گردشگرآنلاین - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از برگزاری نمایشگاه و جشنواره فرش دستباف در اواخر بهمن ماه در بجنورد خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، مهرداد داوودزاده، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه و جشنواره فرش دستباف یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های مورد تاکید در سند توسعه فرش دستباف استان بوده اظهار کرد: در همین راستا و با هدف شناساندن توانمندی‌ها، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان و آگاهی از جدیدترین طرح‌ها، نقوش، رنگ‌آمیزی، نوآوری‌های مربوطه و ایجاد بستری در جهت رشد و توسعه این هنر _صنعت این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

به گفته وی نمایشگاه تخصصی فرش دستباف و صنایع وابسته و دستبافته‌های صنایع دستی اواخر بهمن با حضور فعالان زنجیره ارزش فرش دستباف، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان انواع دستبافته‌های نفیس استان و سایر استان‌ها اعم از فرش، تابلو فرش، گبه، جاجیم، گلیم و …در استان برگزار می‌شود.

داوودزاده با بیان اینکه نشستی در این خصوص به منظور ارائه برنامه‌های پشتیبانی و حمایتی دستگاه‌های مرتبط جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر نمایشگاه برگزار شد، افزود: اعضای جلسه ضمن بیان دغدغه‌های خود در خصوص محل برگزاری نمایشگاه و برنامه‌های جانبی آن بحث و تبادل نظر کردند.

قالی بافی فرش دستباف

قالی بافی فرش دستباف

بیشتر بخوانید:
صادرات ۳۲ میلیون دلاری فرش دستباف در ۶ ماه
تداوم روند نزولی صادرات فرش دستباف
۱۹ بنای تاریخی به مزایده گذاشته شد
دولت از شناسنامه‌دار شدن فرش ایرانی حمایت می‌کند؟
بافت نفیس‌ترین فرش قرآنی جهان اسلام در تبریز

وی از تولید ۴۴۰۰ متر مربع فرش دستبافت در هر ماه در این استان خبر داد و اظهار کرد: از این مساحت ۲۰۰ مترمربع فرش ابریشم، ۳۰۰ مترمربع کرک و ابریشم و دو هزار متر مربع درشت بافت است. همچنین ۱۵۰۰ متر مربع از این مساحت فرش تجاری ۲۵ تا ۴۰ رج، ۳۰۰ متر مربع گبه و ۱۰۰ مترمربع نیز تابلو فرش است.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از ایسنا، داوودزاده با اشاره به اینکه در این استان ۲۷ هزار بافنده وجود دارند، گفت: در خراسان شمالی در ارتباط با فرش دستبافت، هشت اتحادیه صنفی، ۱۱ شرکت تعاونی فعال فرش دستبافت و یک تشکل مردم‌نهاد به‌عنوان کانون فرش دستبافت استان فعالند و جشنواره فرش دستباف نقش مهمی در توسعه و بهبود فعالیت آنها خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=24088

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.