• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

بزرگترین اجتماع در عرفات پس از دو سال کرونا

  • کد خبر : 8856
  • 11 جولای 2022 - 12:30
بزرگترین اجتماع در عرفات پس از دو سال کرونا
گردشگرآنلاین - حدود یک میلیون زائر درحالی که لباس احرام بر تن داشتند، در صحرای عرفات جمع شدند و مراسم روز عرفه را برگزار کردند. این بزرگترین اجتماع زائران از زمان همه‌گیری کرونا است.

به گزارش گردشگرآنلاین، همه‌گیری کرونا جمعیت زائران حج را به نصف رسانده است، نزدیک به ۸۵۰ هزار نفر از خارج عربستان و حدود ۱۵۰ هزار نفر هم از داخل این کشور در مناسک و عرفات امسال شرکت کرده‌اند. ایران نیز درحالی‌که آخرین بار با حدود ۸۵ هزار زائر در مناسک حج شرکت کرده بود، امسال به خاطر قوانین سختگیرانه عربستان، با جمعیتی کمتر از ۴۰ هزار نفر در حج حضور دارد.

این زائران احرام بسته درحالی که لباس‌های سفید و ساده بر تن داشتند، «لبیک» گویان با پای پیاده یا اتوبوس از شهر مکه وارد صحرای عرفات شدند و پس گذران شب در این منطقه، بعدازظهر جمعه، نهم ذی‌الحجه (به تقویم عربستان) را در کنار کوه رحمت (جبل الرحمه) به دعا سپری کردند. جبل الرحمه، بلندترین منطقه عرفات است، در روایت مسلمانان آمده که در این محل حضرت محمد (ص) خطبه آخرین حج (حجه‌الوداع) و امام حسین (ع) دعای عرفه را خوانده است.

زائران ایرانی معمولا مراسم عرفه را در چادرهای محل اقامت خود برگزار می‌کنند. در بیرون از این چادرها دمای هوا تا ۴۲ درجه رسیده بود و بسیاری از زائران که در جبل‌الرحمه بودند، چترهایی برای محافظت از گرما همراه داشتند. تیم‌های پزشکی کشورهای مستقر در عرفات، ضمن هشدار درباره گرمای هوا، آمادگی خود را برای شرایط سخت اعلام کرده‌اند. عربستان همچنین اعلام کرده صدها تخت بیمارستانی برای گرمازدگی آماده کرده و از تعداد زیادی مه‌پاش استفاده می‌کند.

عَرَفات دشتی است در حدود ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مکه مکرمه در عربستان سعودی. این دشت در بیشتر سال غیرمسکونی است و در روز حج، نهم ماه ذی‌الحجه معروف به روز عرفه، زائران از منا به عرفات می‌روند تا مهم‌ترین بخش از آیین‌های حج را برگزار کنند. خطبه حج و لبیک و دعا و نمازهای ظهر و عصر در عرفات خوانده می‌شود. شامگاه، حج‌گذاران به مُزدَلِفه (گردآمدن‌گاه) بازمی‌گردند

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.