• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

بلژیک مجسمه‌های قاچاق را پس داد

  • کد خبر : 11435
  • 14 سپتامبر 2022 - 12:32
بلژیک مجسمه‌های قاچاق را پس داد
گردشگرآنلاین - مقام‌های بلژیک دو مجسمه باستانی قاچاق‌شده را به مصر بازگرداندند.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از نشنال، ‌دو مجسمه متعلق به مصر باستان که به بلژیک قاچاق شده بودند، به تازگی به مصر بازگردانده شدند. این مجسمه‌های قاچاق در یک نمایشگاه واقع در بروکسل کشف شدند.

یکی از این مجسمه‌ها که مردی ایستاده است، ‌به دوران «پادشاهی کهن» مصر باستان، یعنی به بازه زمانی ۲۶۴۹ تا ۲۱۳۰ پیش از میلاد تعلق دارد و از چوب رنگ‌شده ساخته شده است.

مجسمه دیگر به فاصله بین ۵۲۵ تا ۳۳۲ پیش از میلاد تعلق دارد و مردی را به تصویر می‌کشد که آرمیده و دو دستش روی قفسه سینه‌اش قرار دارد. این مجسمه نوعی شیء مخصوص خاکسپاری است که در مراسم‌های تدفین مصریان باستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفته می‌شود پلیس بلژیک این مجسمه‌های قاچاق را در یک نمایشگاه آثار باستانی کشف کرده است که در سال ۲۰۱۶ در بروکسل برگزار شده بود. پلیس پس از این‌که متوجه شد این نمایشگاه سند قانونی برای در دست داشتن این آثار ندارد، آن‌ها را توقیف کرد.

به گفته وزارت آثار باستانی مصر، ‌ مقام‌های بلژیک پس از دریافت حکم از دادگاهی در بروکسل، ‌ این مجسمه‌ها را سال گذشته به مقام‌های وزارت خارجه مصر در بروکسل تحویل داده بودند.

وزارت آثار باستانی مصر اخیرا تلاش کرده است، آثار باستانی قاچاق‌شده را به این کشور بازگرداند. هفته گذشته، ۱۶ اثر تاریخی از ایالات متحده آمریکا به مصر تحویل داده شد.

پادشاهی بلژیک کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است که پایتخت آن بروکسل است. بلژیک در شمال با هلند، در شرق با آلمان، در جنوب شرقی با لوکزامبورگ، در جنوب با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال مجاور است. خط جدایی فرهنگی ژرمن‌ها و رومی‌زبانان از میانه‌های کشور بلژیک می‌گذرد.

زندگی فرهنگی بلژیک به تمرکز بین هر اقلیت گرایش دارد. عنصر تقسیم شده از اهمیت کمتری برخوردار است چرا که هیچ دانشگاه دو زبانه‌ای به جز آکادمی ارتشی سلطنتی وجود ندارد، هیچ رسانه مشترکی نیست و هیچ مؤسسه علمی فرهنگی بزرگ مشترکی یعنی جایی که هر دو روابط اصلی حضور داشته باشند وجود ندارد.

بلژیک مجسمه‌های قاچاق را پس داد

بلژیک مجسمه‌های قاچاق را پس داد

منبع: نشنال

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.