• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7
در مراسم افتتاح نمایشگاه گردشگری بیان شد؛

ترکمنستان با کشورهای همسایه در حوزه گردشگری تفاهم‌نامه امضامی‌کند

  • کد خبر : 23257
  • 02 نوامبر 2023 - 12:16
ترکمنستان با کشورهای همسایه در حوزه گردشگری تفاهم‌نامه امضامی‌کند
گردشگرآنلاین - برای گسترش روابط گردشگری با کشورهای همسایه که در مسیر جاده ابریشم قرار دارند، تفاهم‌نامه امضا می شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، مراسم افتتاحیه جشنواره و نمایشگاه مشترک گردشگری، صنایع دستی و موسیقی سنتی ایران و ترکمنستان در سالن نمایشگاه آکادمی هنری عشق آباد با حضور شرکت‌های گردشگری ایرانی و ترکمنی برگزار شد.

در این برنامه که به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ترکمنستان برگزار شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، گلشاد باکیوا یازلی یونا معاون بخش گردشگری وزارت فرهنگ ترکمنستان گفت: برگزاری جشنواره گردشگری و در چارچوب آن نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی، گام مهمی در گسترش روابط با ایران در بخش گردشگری است.

معاون بخش گردشگری وزارت فرهنگ ترکمنستان گفت: با سیاست رئیس جمهور ترکمنستان، بخش گردشگری روز به روز رشد و توسعه پیدا می‌کند. چون حوزه گردشگری در هر کشوری نشانگر رشد اقتصادی آن است و در ایران هم برای رشد حوزه گردشگری فعالیت‌های زیادی صورت می‌گیرد. در حال حاضر تعداد جهانگردان خارجی که به بازدید از بناهای یادبود تاریخی مانند نساء، دهستان، کهنه اورگنچ، دایاخاتون، مرو قدیمی علاقه دارند، روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه از قدیم ترکمنستان را چهارراه ۷ جاده جهان نامیده اند گفت: این کشور مرکز جاده ابریشم بزرگ بوده است که غرب و شرق را به بهم متصل می‌کرد. در دوره جدید در مسیر جاده ابریشم روابط اقتصادی جدید آغاز شده است زمینه‌های مهم آن به روابط تجاری، حمل و نقل و ارتباط، گردشگری و فرهنگی مرتبط است.

بیشتر بخوانید:
امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی کاشان و نجف
موفقیت صنعت گردشگری کشور در گرو توسعه فعالیت‌ بخش خصوصی است
رکورد مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال گذشته شکسته شد

معاون بخش گردشگری وزارت فرهنگ ترکمنستان بیان کرد: برای تبلیغ امکانات گردشگری ترکمنستان در کشورهای جهان، جلب توجه گردشگران خارجی، گسترش روابط گردشگری با کشورهای همسایه که در مسیر جاده ابریشم قرار دارند، قرارداد و تفاهم‌نامه هایی امضا می‌شود. این اتفاق هم در آینده به تکامل روابط گردشگری کمک زیادی خواهد کرد.

در ادامه این برنامه احمدی یکی از ترین شرکت‌های گردشگری فعال در این نمایشگاه گفت: واقع شدن ایران و ترکمنستان در مسیر جاده ابریشم باعث شده است تا از گذشته دور، این دو کشور در حوزه گردشگری همکاری سنتی فعالی داشته باشند. با گذشت زمان و پس از احداث جاده‌ها و خطوط آهن بین المللی شاهد گسترش تعامل صنایع گردشگری در کنار توسعه همکاری‌های حمل و نقلی بوده ایم.

وی گفت: همانطور که از بیانات مسئولان و کشور بر می‌آید اراده سیاسی رهبران دو کشور بر توسعه مناسبات فی ما بین است. امیدوارم این حمایت موجب رونق و گسترش گردشگری بین دو کشور شود. شرکت‌های گردشگری دو کشور آمادگی دارند در این زمینه با همتایان ترکمنی خود همکاری کنند.

همچنین در بخش دیگری از این برنامه سیلاپبردی آتایف آکمحمدویچ مدیر بخش جهانگردی یکی از شرکت‌های گردشگری ترکمنستان گفت: آشنایی گردشگران با امروز و تاریخ گذشته مردم ترکمن و جاهای دیدنی و تاریخی ترکمنستان وظیفه شرکت گردشگری ماست. در حال حاضر این شرکت با کشورهای اروپایی و آسیایی از جمله با ایران خدمات گردشگری دو طرفه را می‌دهد. ما در این زمینه از مترجم‌های زبان روسی انگلیسی ترکی فارسی عربی استفاده می‌کنیم. تعداد مسافران روز به روز در حال افزایش است.

وی گفت: جهت استراحت گردشگران خارجی در هتل‌های زیبای منطقه ملی گردشگری آوازا که دارای ید غنی است، تور گردشگری اجرا می‌کنیم. همچنین بازدیدهایی از بناهای یادبود تاریخی و فرهنگی واقع در استان‌ها مانند مرو قدیمی، کهنه اورگنچ، کویتن داغ، قاراقوم یالکیمی در دروازه، دهستان قلعه نساء را پیشنهاد می‌دهیم.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23257

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.