• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

موفقیت صنعت گردشگری کشور در گرو توسعه فعالیت‌ بخش خصوصی است

  • کد خبر : 2322
  • 27 نوامبر 2021 - 13:29
موفقیت صنعت گردشگری کشور در گرو توسعه فعالیت‌ بخش خصوصی است

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی گفت: موفقیت صنعت گردشگری کشور در گرو توسعه فعالیت‌ بخش خصوصی و همکاری بخش دولتی با این بخش است.

به گزارش گردشگرآنلاین از خراسان رضوی، علی‌اصغر شالبافیان، در همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهارداشت: تدبیر و تدارک این نشست‌ها که از استان‌های کردستان، کرمانشاه و خوزستان آغاز شده بود، با ابتکار، پشتیبانی و برنامه‌ریزی بخش خصوصی و حمایت وزارت میراث فرهنگی صورت گرفته است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی ادامه داد: این موضوع موید آن است که اگر جدیت داشته باشیم و فضا را برای بخش خصوصی آماده کنیم، بخش خصوصی به نحو مطلوب کار را به دست خواهد گرفت.

سیدجواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی  نیز با اشاره به نقش همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق در مشهد گفت: گردشگری موجب استحکام روابط دوستانه ایران و عراق می‎‌شود.

به گزارش گردشگر آنلاین او ادامه داد: امیدوارم در این رویداد بتوانیم بر استحکام روابط دوستانه دو کشور تاثیری مثبت گذاشته باشیم.

بیشتر بخوانید
پارک پردیسان منطقه حفاظت شده می‌شود؟
گردشگران اروپایی با مشاهده فرهنگ مسلمانان جذب اسلام می‌شوند
ویزا ی زمینی ایران برای عراقی‌ها لغو شود
مرمت برج‌های تپه تاریخی وداغ در گلشهر
همایش ملی قنات در کرمان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌ جواد نیک‌بین، رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز اظهارداشت: ارتباط بین کشورها قطعا باعث رشد و ارتقای ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تمام امت‌ها می‌شود، بازدید توریست، گردشگر و زائر از کربلا، سامرا، موصل و بصره فرقی با بازدید او از تهران، مشهد، اصفهان و یا لبنان و بیروت ندارد.

نماینده شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ ادامه داد:گردشگر اروپایی اگر به کشورهای مسلمان مانند ایران و عراق سفر کند و فرهنگ غنی، دین عقلانی، منش و روش نبوی را در رفتار ما مشاهده کند، قطعا جذب اسلام و دین ما می‌شود و می‌تواند در این کشورها سرمایه‌گذاری کند، آنگاه ما برنده توسعه روابط خواهیم بود.

همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق در محل هتل پردیسان مشهد از روز سوم آذر ماه آغاز شده است و به مدت سه روز ادامه دارد.

منبع: تسنیم 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=2322

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.