• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

تصویب ۴ طرح گردشگری کشاورزی در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 8260
  • 29 می 2022 - 11:03
تصویب ۴ طرح گردشگری کشاورزی در آذربایجان شرقی
گردشگرآنلاین - معاون گردشگری آذربایجان شرقی از تصویب ۴ طرح گردشگری ‌کشاورزی در استان خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، علیرضا بایرام زاده ضمن اعلام این خبر گفت: «آذربایجان شرقی یکی از استان‌های مطرح در تنوع محصولات کشاورزی بوده و این امر زمینه مناسبی برای جذب گردشگر در فصول مختلف سال و برگزاری جشنواره‌های مختلف محصولات کشاورزی را فراهم کرده است.»

معاون گردشگری آذربایجان شرقی، ادامه داد: «در ادامه برنامه‌های توسعه گردشگری کشاورزی استان، چهار طرح گردشگری در شهرستان‌های اهر، سراب، عجب‌شیر، شبستر در کمیسیون‌های ماده ۳۳ جهاد کشاورزی و تبصره‌ ۱ ماده ۱ جهاد کشاورزی استان به تصویب رسید.»

بایرام زاده اظهار کرد: «این طرح‌ها شامل رستوران بین‌راهی در محور مشکین‌شهر، سفره‌خانه سنتی در سراب و منطقه نمونه گردشگری بندر رحمان لو و یک رستوران بین‌راهی در محور امند شهرستان شبستر هستند.»

استان آذربایجان شرقی از هفت واحد کوهستانی تشکیل یافته‌است. رشته‌کوه اَرَسباران یا قره‌داغ شمالی‌ترین این واحدها بوده که از دیوان‌داغ آغاز شده و به درهٔ رود دره‌رود منتهی می‌گردد. رشته‌کوه قوشه‌داغ که از جنوب قره‌داغ شروع شده و به سبلان ختم می‌شود. تودهٔ آتش‌فشانی سبلان که ۴۸۱۱ متر ارتفاع داشته و مرز مشترک میان استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل محسوب می‌شود.

رشته‌کوه‌های میشو و مورو که از غرب استان (مرند) آغاز شده و به ارتفاعات عون بن علی (عینالی) و شبلی منتهی می‌شوند که مرتفع‌ترین قله آن قله علی علمدار با ارتفاع حدود ۳۲۰۰ متر در مرند می‌باشد. رشته‌کوه بزقوش که با ۳۳۰۳ متر ارتفاع، مرز بین شهرستان‌های میانه-سراب و سراب-بستان آباد به‌شمار می‌رود. تودهٔ آتش‌فشانی سهند در جنوب تبریز در محدودهٔ شهرستان بستان آباد که ۳۷۰۷ متر ارتفاع دارد. رشته‌کوه اربط (تخت سلیمان) که از دامنه‌های جنوبی سهند شروع شده و به سمت جنوب امتداد می‌یابد.

استان آذربایجان شرقی به جهت تمرکز صنایع بزرگ تولیدی در شهر تبریز، از قطب‌های مهم صنعتی در سطح ایران به‌شمار می‌رود. از دیگر شهرهای صنعتی استان می‌توان به شهرهای شبستر (رتبه دوم صنعت آذربایجان شرقی پس از تبریز)، بستان آباد (اوجان)، مرند، مراغه، میانه ،بناب و جلفا اشاره کرد.

منبع: روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8260

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.