• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

تصویری از «میکل‌آنژ» در یک کتاب تاریخی کشف شد

  • کد خبر : 11136
  • 10 سپتامبر 2022 - 10:12
تصویری از «میکل‌آنژ» در یک کتاب تاریخی کشف شد
گردشگرآنلاین - یک پژوهشگر، تصویری از «میکل‌آنژ» مجسمه‌ساز چیره‌دست ایتالیایی را در حاشیه یک کتاب تاریخی کشف کرده است.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، «جیمز هال» پژوهشگر و نویسنده کتاب «کارگاه هنرمند: یک تاریخچه فرهنگی» معتقد است طراحی کوچکی که در حاشیه یکی از نسخه‌های قرن پانزدهمی کتاب «کمدی الهی دانته» وجود دارد، درحقیقت «میکل‌آنژ» مجسمه‌ساز نامدار ایتالیایی را حین فعالیت به تصویر می‌کشد.

«هال» برای نگارش کتاب جدیدش درباره این طراحی تحقیق کرده است و در نهایت به این نتیجه رسیده است که این طراحی فقط می‌تواند «میکل‌آنژ» را به تصویر بکشد.

توجه «هال» پس از شرکت در سخنرانی درباره کتاب «کمدی الهی» اثر «دانته» به این طراحی جلب شد. او می‌گوید پس از ماه‌ها تحقیق به این نتیجه رسید که بسیاری از ویژگی‌های این طراحی با «میکل‌آنژ» شباهت دارد.

این طراحی یک هنرمند حین تراشیدن یک سردیس بزرگ با استفاده از چکش به تصویر می‌کشد. در این طراحی یک مجسمه بدون دست نیز در پشت سر هنرمند به چشم می‌خورد.

این طراحی در نخستین بخش کتاب یعنی در بخش «دوزخ» و در نزدیکی قسمتی از داستان وجود دارد که در آن «دانته» تصمیم می‌گیرد به سمت دوزخ حرکت کند.

«هال» همچنین معتقد است، این سردیس عظیم‌الجثه به مجسمه‌های «سن پیتر» و «سن پل» که «میکل‌آنژ» در فاصله ۱۵۰۱ تا ۱۵۰۴ برای کلیسایی در «سیه‌نا» خلق کرد نیز شباهت دارد.

البته هنوز هویت هنرمندی که این طراحی را خلق کرده است مشخص نیست. ممکن است یک هنرمند «توسکانی» یا یک هنرمند آماتور با استعداد این نقاشی را خلق کرده باشد.

میکل‌آنجلو دی لودوویکو بوئوناروتی سیمونی شناخته‌شده به عنوان میکل‌آنژ ، نقاش، پیکرتراش، معمار و چکامه‌سرای ایتالیایی رنسانس والا و زادهٔ جمهوری فلورانس بود که اثری شگرف بر گسترش هنر غربی داشت. استعدادهای چند جانبهٔ هنری‌اش چنان بود که از سوی خیلی از بزرگ‌ترین هنرمندان معاصر خودش و نیز برخی از بزرگ‌ترین هنرمندان تاریخ، وی را در کنار فلورانسیِ دیگری یعنی لئوناردو داوینچی غالباً به عنوان یکی از نامزدهای الگوی مثالی یک همه‌چیزدان در نظر می‌گیرند.

تصویری از «میکل‌آنژ» در یک کتاب تاریخی کشف شد

تصویری از «میکل‌آنژ» در یک کتاب تاریخی کشف شد

منبع: آرت‌نیوزپیپر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=11136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.