• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

جایزه بزرگ انرژی گلوب

  • کد خبر : 22476
  • 21 آگوست 2023 - 13:50
جایزه بزرگ انرژی گلوب
جایزه بزرگ انرژی گلوب معتبرترین جایزه‌ای است که هر ساله در مراسمی با حضور مقامات برجسته جهانی به طرح‌های برتر در حوزه پایداری ارائه می‌شود.

تاریخچه جایزه انرژی گلوب

بنیاد جهانی انرژی به عنوان بزرگترین مرجع ارزیابی و حمایت کننده از طرح‏های پایداری است که نزدیک به ۳۰ سال است فعالیت می نماید. بیش از ۱۸۰ کشور عضو رسمی این بنیاد هستند و بزرگترین طرح‏های پایداری از سوی سازمان ملل به منظور نظارت به این بنیاد سپرده می‏شود. این بنیاد یک سازمان غیرانتفاعی است که در پی افزایش آگاهی‏ها و جلب توجهات در راستای ایجاد یک بازنگری و تجدید نظر جهانی بمنظور دستیابی به اهداف توسعه پایدار فعالیت می‏کند. هر ساله بیش ۲۵۰۰ طرح در حوزه‏های انرژی، آب، خاک، هوا ، جوانان و استارت آپ های پایدار برای ارزیابی به این بنیاد ارسال می‏گردد. این برنامه منجر به صدور گواهینامه بین المللی که شناخته شده ترین تأییدیه در سطح جهان است می‏شود و از بالاتر ین اعتبار برخوردار است.

رسالت انرژی گلوب را می توان در ۳ بخش اصلی خلاصه نمود:

۱-ارزیابی پروژه ها با هدف شناسایی بهترین عملکردها در حوزه پایداری
۲- معرفی پروژه های برگزیده در یک مراسم جهانی با هدف یادگیری
۳- و هدایت اعتبارات سازمان های بین المللی در مسیر این پروژه هاست.

بزرگترین بانک اطلاعاتی در زمینه پروژه ها و تکنولوژی های پایدار قریب بر ۳۰ هزار طرح و پروژه از سراسر دنیا در اختیار این بنیاد است که در حال شکل گیری یک پلتفرم جهانی برای معرفی این پروژه ها و جلب سرمایه گذاران بین المللی برای اجرای آن در کشورهای گوناگون است.
اعضای رسمی و افتخاری هیات مدیره این بنیاد متشکل از شخصیت های برجسته در عرصه سیاست، اقتصاد، محیط زیست و فرهنگی اجتماعی است. از جمله این افراد می توان به آقای کوفی عنان دبیر کل اسبق و فقید سازمان ملل، آقای میخائیل گورباچف آخرین رهبر سیاسی اتحاد جماهیر شوروی سابق، خانم مانکا گاندی وزیر خانواده و زنان هند، … اشاره کرد.

دستورالعمل ها

هدف جایزه بنیاد جهانی انرژی( جایزه بزرگ انرژی گلوب ) معرفی پروژه های موفق پایدار به مخاطبان جهانی و نشان دادن این است که برای اکثر مشکلات کره خاکی ما راه حل های عملی از قبل خلق شده است. پروژه های ارسال شده از بیش از ۱۸۰ کشور هر ساله شرکت می کنند. مشارکت برای همه پروژه‌هایی که برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار طراحی و ایجاد شده اند مانند حفاظت از منابع، بهبود کیفیت هوا و آب، بهره‌وری انرژی ، انرژی‌های تجدیدپذیر و …آزاد و رایگان است. همچنین پروژه هایی که بر ایجاد آگاهی، مسئولیت پذیری اجتماعی، توانمندسازی زنان و توسعه پایدار در جوامع محلی و … تمرکز دارند، واجد شرایط خواهند بود.

فراخوان جایزه بنیاد جهانی انرژی برای ایران از سال ۲۰۲۱ مطابق با ساختار و استاندارد تعیین شده از سوی این بنیاد برای جذب پروژه ها و طر ح های که در راستای اهداف توسعه پایدار هستند آغاز شد، و هر سال تکرار می شود. مراسم اعلام نتایج و تقدیر از پروژه های برتر در اردیبهشت ماه هر سال با حضور شخصیت های بین المللی در ایران برگزار خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه مشارکت لطفا به دستور العمل های زیر مراجعه کنید.

آغاز فراخوان جذب پروژه های پایداری ایران بزودی برای دوره جدید(سال ۲۰۲۳) در این جا اعلام خواهد شد و شما می توانید پروژه های خود را از طریق فرم آنلاین جایزه به دبیرخانه در مدت تعیین شده ارسال کنید.

بیشتر بخوانید:
بنیاد جهانی انرژی

هیات داوران

پروژه های ارسال شده به دبیرخانه برای حضور در فرایند جایزه انرژی گلوب ایران، در ۳ مرحله مورد ارزیابی قرار می گیرند. اولین مرحله ارزیابی توسط یک گروه متخصص در دبیرخانه بمنظور رعایت اصول اولیه و دستورالعمل های مربوط است. پس از این مرحله پروژه های قبول شده برای داوری اصلی به تیم هیات داوران سپرده می شود. داوری در مرحله دوم توسط تیمی متشکل از افراد مورد تایید بنیاد جهانی انرژی انجام می شود در این مرحله اکثر پروژه های برای جلسه دفاع در مصاحبه های حضوری و یا مجازی دعوت می شوند. تمامی پروژه ها در این مرحله توسط هر یک از داوران به تنهایی ارزیابی می شوند تا نتایج داوری بطور مجزا و همچنین با یکدیگر مقایسه گردند و دلایل اختلاف در امتیاز در هر بخش به بحث گذاشته می شود.

مرحله سوم انتخاب نهایی پروژه های نامزد و برتر است که بر اساس یک جلسه اجماع با حضور نماینده رسمی بنیاد جهانی انرژی و اعضای هیات داوران انجام خواهد شد.

برای هر گروه از جوایزه(۷ گروه) بین ۳ تا ۵ نفر داور تعیین می گرددد و انتخاب نهایی پروژه ها پس از امتیاز دهی هیات داوران، بر اساس اجماع گروهی انجام خواهد شد.

از همه پروژه های منتخب برای معرفی در مراسم جایزه انرژی گلوب ایران فیلمی کوتاه توسط دبیرخانه برای پخش ساخته می شود.

جایزه بنیاد جهانی انرژی

جایزه بنیاد جهانی انرژی – جایزه بزرگ انرژی گلوب

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=22476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.