• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان:

جشنواره آش نیر نگین رویدادهای گردشگری استان اردبیل است

  • کد خبر : 9025
  • 14 جولای 2022 - 13:34
جشنواره آش نیر نگین رویدادهای گردشگری استان اردبیل است
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری ‌و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: «جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر به عنوان نگین رویدادهای گردشگری استان فرصتی برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان اردبیل است.»

به گزارش گردشگرآنلاین، نادر فلاحی در مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر گفت: «این جشنواره به عنوان نگین رویداد‌های گردشگری استان اردبیل فرصتی برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان به ویژه شهرستان نیر است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری ‌و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: «منطقه نمونه گردشگری بولاغلار در شهرستان نیر از ۲۲ تا ۲۴ تیرماه میزبان پانزدهمین دوره جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در ۶۰ غرفه با حضور شرکت‌کنندگانی از ۱۵ استان است و از عموم مردم دعوت می‌کنیم در این جشنواره حضور پیدا کنند.»

او تاکید کرد: «شهرستان نیر با جاذبه‌های مختلف طبیعی، تاریخی و انسان‌ساخت مانند ۲۱ آب‌گرم معدنی، منطقه بولاغلار و کاروانسرای تاریخی شاه عباسی یکی از مناطق هدف گردشگری در استان اردبیل است که جشنواره آش نیر نگین به عنوان نماد گردشگری این منطقه برگزار می‌شود.»

فلاحی با اشاره به رویداد اردبیل ۲۰۲۳، پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو، بیان کرد: «توسعه زیرساخت‌های استان برای میزبانی از رویداد اردبیل ۲۰۲۳ ادامه دارد و در شهرستان نیر تاسیس بزرگترین مجتمع آبدرمانی، هتل سه‌ ستاره، مجموعه‌های بوم‌گردی و تهیه پرونده ثبت‌جهانی کاروانسرای سنگی شاه عباسی از جمله تلاش‌های ما برای میزبانی بهتر در این رویداد و توسعه گردشگری استان اردبیل است.»

نیر مرکز شهرستان نیر و یکی از شهرهای استان اردبیل ایران است. این شهر در ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل، ۲۰ کیلومتری شهر سرعین و ۴۵ کیلومتری شهر سراب واقع شده‌است که وجود بزرگراه برای ارتباط نیر با اردبیل باعث اهمیت این شهر شده‌است. مجموعه‌ های گردشگری بولاغلار نیر از مکان‌های مهم گردشگری این شهرستان هستند.

این شهر دارای چشمه‌های آب متعدد می‌باشد که معروفترین آن تفرجگاه بولاغلار می‌باشد. این چشمه دارای آبی گواراست که در بخشی از آن پرورش ماهی هم انجام می‌شود. از جمله جاذبه‌های دیگر شهر نیر وجود آبگرم‌های متعدد با خاصیت درمانی می‌باشد که معروفترین آنها سقزچی، گل، قینرجه و بوشلی سویی می‌باشند که درجه حرارت بعضی از آنها تا ۵۶ درجه سانتیگراد نیز ثبت شده‌است و جهت درمان امراض پوستی مفید تشخیص داده شده‌است. وجود منطقه زیبای بولاغلار در این شهر، آب و هوای خنک و طبیعت سبز و دلچسب فصول بهار و تابستان حاکی از پتانسیل مطلوب شهرستان برای گردشگری و توریسم است.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.