• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

پیشنهاد میراث فرهنگی برای راه‌اندازی ‌خط گردشگری دریایی از بندرعباس به قشم

  • کد خبر : 23571
  • 14 نوامبر 2023 - 14:19
پیشنهاد میراث فرهنگی برای راه‌اندازی ‌خط گردشگری دریایی از بندرعباس به قشم
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با اشاره به نقش مهم گردشگری در رشد و توسعه اقتصادی، بر لزوم احداث خط گردشگری از بندرعباس به قشم و دیگر جزایر تحت پوشش تاکید کرد.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، محمد محسنی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: جزیره قشم با توجه به داشتن ظرفیت‌های کم‌نظیر تجاری، تاریخی و طبیعی، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری استان هرمزگان به خصوص در ‌خط گردشگری دریایی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به علاقه گردشگران به جزایر هرمزگان به خصوص جزیره قشم پیشنهاد می‌کنیم که ‌خط گردشگری دریایی از بندرعباس به سمت جزیره قشم و سایر جزایر زیرپوشش احداث شود تا گامی برای جذب بیشتر گردشگر مبتنی بر ظرفیت‌های دریایی و جزیره‌ای برداشته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان تصریح کرد: اشتغالزایی و توسعه پایدار اقتصادی از مهمترین اولویت‌های کار دولت است که حوزه گردشگری ظرفیت عظیمی برای تحقق این موضوع دارد.

محسنی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری، گفت: در نظر داریم با ارائه آموزش‌های مختلف به جوامع محلی، زمینه ایجاد اشتغال پایدار و خلق سرمایه برای مردم منطقه را فراهم آوریم که در این مسیر نیازمند همکاری هر چه بیشتر دیگر دستگاه‌ها به ویژه سازمان منطقه آزاد هستیم.

بیشتر بخواهید:
۲۰ میلیارد به پروژه پارک آبی بندرعباس اختصاص یافت
میز ملی گردشگری دریایی به هرمزگان واگذار شد
سهم گردشگری قشم توسعه می‌یابد

وی ابراز داشت: باید بتوانیم با همکاری بین بخشی شرایط تردد از بندرپل به بندرلافت در روزهای اوج مسافر را تسهیل کنیم ، زیرا که این موضوع و ارایه خدمات حمل و نقلی مناسب نقش بسزایی در جذب گردشگر دارد.

این مقام مسوول بیان داشت: باید با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم ظرفیت‌های بر زمین مانده جزیره قشم و دیگر جزایر از جمله هنگام و لارک در حوزه گردشگری را نقد کنیم تا هم شاخص‌های جذب گردشگر در هرمزگان ارتقاء یابد وهم اقتصاد محلی این جزایر رونق بگیرد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23571

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.