• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4
وزیر بهداشت مطرح کرد؛

خودکفایی در حوزه درمان و رونق گردشگری سلامت

  • کد خبر : 6181
  • 14 فوریه 2022 - 10:48
خودکفایی در حوزه درمان و رونق گردشگری سلامت

گردشگرآنلاین – وزیر بهداشت، در بازدید از نمایشگاه بزرگ سرو سلامت، خودکفایی در حوزه درمان و رونق گردشگری سلامت را، از دستاوردهای انقلاب دانست.

به گزارش گردشگرآنلاین، بهرام عین اللهی،خودکفایی، رشد و توسعه حوزه بهداشت و درمان را در دوران پس از انقلاب بی نظیر دانست و افزود: پیشرفت‌هایی عظیمی که در این ۴۳ سال در زمینه بهداشت، درمان، آموزش و پژوهش حاصل شد، به دنبال استقلالی بود که در سایه انقلاب اسلامی و حمایت‌های حضرت امام خمینی (ره) رقم خورد.

وی در خصوص دستاوردهای نظام سلامت در دوران پس از انقلاب، تصریح کرد: امروزه در کشور بالغ بر ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی با بیش از ۲۰ هزار عضو هیئت علمی، هزار مرکز درمانی و ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی به منظور خدمت رسانی به مردم، فعالیت می‌کنند.

عین اللهی از تولید ۹۷ درصد داروهای مورد نیاز مردم در داخل کشور خبر داد و افزود: این توفیقات در سایه انقلاب اسلامی نتیجه شد و در آینده‌ای نزدیک در مسیر افزایش تولیدات و به دنبال آن افزایش صادرات دارو به کشورهای منطقه گام‌های مؤثری برداشته خواهد شد.

وزیر بهداشت خودکفایی در حوزه درمان و رونق گردشگری سلامت را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی اعلام و بیان کرد: مردم در دوران پیش از انقلاب برای دریافت خدمات درمانی قابل قبول به خارج از کشور سفر می‌کردند اما امروزه علاوه بر رفع نیازهای درمانی مردم در کشور، خدمات عظیم و ارزشمندی به مردم کشورهای منطقه ارائه می‌شود.

وی، یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های دستگاه‌ها و نهادهای کشور را بی توجهی به مستندسازی و ارائه گزارشات عملکردی به عموم مردم خواند و گفت: این موضوع موجب می‌شود مواجهه افراد جامعه با سیاه نمایی‌ها و اخبار غیرواقعی افزایش یابد، از همین رو ارائه گزارشات شفاف در حوزه فعالیتی سازمان‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نمایشگاه بزرگ سرو سلامت به منظور ارائه گزیده‌ای از دستاوردهای دانشگاه در حوزه آموزش، پژوهش، بین الملل، دانشجویی، دارویی و تجهیزات، بهداشت و درمان و مدیریت پس از انقلاب اسلامی، برپا شد.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=6181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.