• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

رویداد ملی توت‌فرنگی در کردستان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 7505
  • 12 آوریل 2022 - 12:57
رویداد ملی توت‌فرنگی در کردستان برگزار می‌شود

گردشگرآنلاین – رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از برگزاری رویداد ملی توت‌فرنگی در هفته آخر اردیبهشت ماه سال جاری با همکاری اتاق بازرگانی و جهاد کشاورزی در استان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، پیمان اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته ۴۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شد که نسبت به سل ۹۹ بیش از ۱۰ درصد رشد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته همچنین ۹۳ هزار و ۶۰۰ تن مرغ در سطح استان تولید شد و در حال حاضر نیز وضعیت تولید و عرضه مرغ در سطح استان بسیار مطلوب و با قیمت مصوب مرغ در واحدهای عرضه در دسترس مردم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد:‌ سال گذشته بیش از ۲۰۷ هزار و ۷۹۶ تن ذرت در سطح استان توزیع شد که ۷۷ درصد از این میزان مربوط به طیور و ۲۳ درصد مربوط به دام بود که در مقایسه با سال ۹۹ بیش از ۵۷ درصد رشد داشت.

اسکندری با بیان اینکه کل نیاز مرغداری‌ها در سیستم بازرگاە تامین و مشکلی وجود نداشته‌ است، افزود: ۱۰۵ هزار و ۹۱۸ تن کنجاله سویا در سطح استان توزیع شده که ۸۹ هزار و ۳۱۶ درصد معادل ۸۲ درصد در حوزه طیور بوده است.

وی اضافه کرد: ۵۴ هزار و ۹۲۳ تن جو و ۳۳ هزار و ۹۲۳ تن سبوس در سطح استان توزیع شده که نسبت به سال ۹۹ رشد قابل قبولی داشته است.

برگزاری رویداد ملی توت‌فرنگی در کردستان

وی در ادامه از برگزاری رویداد ملی توت‌فرنگی در کردستان در  هفته آخر اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: هفته آخر اردیبهشت ماه سال جاری رویداد ملی توت فرنگی با محوریت کمیسیون آب، کشاورزی، محیط زیست و صنایع وابسته اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی سنندج و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و سایر دستگاه های مرتبط در سطح استان برگزار  می‌شود.

اسکندری خاطرنشان کرد:  این رویداد در چهار بخش جشنواره، سمینار تخصصی، نمایشگاه و آگروتوریسم (گردشگری کشاورزی) با دعوت از تمام استان‌های کشور در سنندج برگزار می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: هدف از برگزاری این رویداد، جذب سرمایه‌گذار در بخش توت فرنگی، توسعه صادرات، تجاری‌سازی محصول توت‌فرنگی و توسعه گردشگری در استان انجام می شود.

منبع: ایسنا 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.