• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

سخت‌گیری‌ها سبب دوری مردم از محلات قدیمی شهر یزد شده است

  • کد خبر : 23440
  • 11 نوامبر 2023 - 23:53
سخت‌گیری‌ها سبب دوری مردم از محلات قدیمی شهر یزد شده است
گردشگرآنلاین - رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: برخی سخت‌گیری‌ها دلزدگی برای مردم ایجاد کرده و سبب شده تا این محلات را رها کنند.

به گزارش گردشگرآنلاین، محمدصالح جوکار در دیدار مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان یزد، اظهار کرد: روزانه ۳۰ هزار تردد در جاده‌های استان یزد به ثبت می‌رسد که جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر شامل می‌شود که تعداد زیادی از آنها به مقصد شهر یزد هستند.

وی افزود: با راه اندازی بازارچه‌های صنایع دستی هر شهرستان در طول مسیر و اختصاص مکان‌هایی در اختیار میراث جهت این منظور، به خوبی می‌توان در زمینه معرفی صنایع دستی به گردشگران و مسافرین و رونق این صنعت در استان گام برداشت که شهرستان‌های یزد، زارچ و اشکذر در این خصوص آمادگی همکاری را دارند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، بنیان کار میراث را حفظ میراث مردم دانست و تصریح کرد: بدون شک یکی از راه‌های حفظ سازه‌های میراثی، همراه کردن مردم است و تا آن‌ها در میدان نباشند میراث آنچنان که مطلوب ما می‌باشد، حفظ نخواهد شد که در این زمینه مشوق‌هایی نیز باید در نظر گرفته شود.

وی گفت: مردم باید تشویق شوند که برای حفظ و نگهداری میراث و بهره گیری از آن ورود پیدا کنند و اگر غیر از این باشد، امکان پذیر نخواهد بود. برای حضور و دلگرمی مردم جهت بازگشت به محلات قدیمی شهر یزد باید آن‌ها را دلگرم کنیم که متاسفانه یکسری سخت گیری‌هایی می‌شود که دلزدگی برای مردم ایجاد کرده و سبب شده تا بعضا این محلات را رها کنند.

بیشتر بخوانید:
آغاز فعالیت استاندار یزد با حضور در بافت تاریخی جهانی
توسعه مجتمع های گردشگری و نشاط مردم، اولویت وزارت میراث فرهنگی
نماینده مردم خاطرنشان کرد: بدون تردید جهت دستیابی به اقتصاد گردشگری و رونق آن باید مردم را تشویق به سرمایه گذاری در بحث گردشگری کنیم؛ در حال حاضر مردم به جای سرمایه گذاری ترجیح می‌دهند پول‌های مازاد خود را در بانک‌ها قرار دهند، زیرا از سود ماهیانه آن آسوده خاطر هستند، اگر میراث فرهنگی راهکاری را برای این موضوع ارائه کند که مردم خیالشان از بازگشت سرمایه‌هایشان آسوده شود، حتما اقدام به سرمایه گذاری خواهند کرد.

جوکار تاکید کرد: گردشگری یکی از صنایع پاک و بدون آلاینده است که می‌تواند اقتصاد استان را دچار تحول کند، البته رعایت چارچوب‌های فرهنگی و عرف جامعه از ضروریات اساسی است. برای دستیابی به هدف نهایی در این صنعت هر گونه همکاری لازم باشد، همراه خواهیم بود و حمایت خواهیم کرد تا به نتیجه برسد.

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23440

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.