• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

شرایط دریافت پلاک برای خودروهای تاریخی

  • کد خبر : 10640
  • 27 آگوست 2022 - 10:07
شرایط دریافت پلاک برای خودروهای تاریخی
گردشگرآنلاین - کارشناسان کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی ۱۶ دستگاه خودرو را به منظور دریافت پلاک تاریخی بررسی کردند.

به گزارش گردشگرآنلاین، دارندگان و مالکان خودروهای تاریخی با قدمت حداقل ۳۰ سال و دارای اصالت کالبدی و سلامت فنی، می‌توانند برای ثبت‌نام خودرو در سامانه دریافت پلاک و شناسنامه تاریخی مراجعه کنند.

کارشناسان کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی ۱۶ دستگاه خودرو را به منظور دریافت پلاک تاریخی بررسی کردند.

این خودرو‌ها روز چهارشنبه دوم شهریور ۱۴۰۱ در محل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گرد هم آمدند و توسط کارشناسان کارگروه مورد بررسی کالبدی و فنی قرار گرفتند.

این خودرو‌ها متعلق به مالکان خصوصی هستند که اطلاعات آن‌ها پیش از  این به ثبت رسیده است.

از این میان پس از انجام بررسی‌های کارشناسی توسط کارشناسان پلیس راهور و نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه در صورت تأیید برای دریافت پلاک تاریخی معرفی خواهند شد.

اعضاء کارگروه شناسایی و صیانت از وسیله‌های نقلیه تاریخی را نمایندگان پلیس راهور فراجا، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ورزش و جوانان، سازمان حفاظت از محیط زیست و کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تشکیل می‌دهند.

مرکز فرهنگی موزه ای خودروهای تاریخی ایران در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۸۲ افتتاح شد.در حال حاضر و در پی طرح توسعه موزه‌های موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان ُ این مرکز توسط شرکت‌های مطرح و بزرگ بین‌المللی باز طراحی و در نخستین روز آبان ماه ۱۴۰۰ همزمان با ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق بازگشایی شد.

مرکز فرهنگی موزه ای خودروهای تاریخی ایران مجموعه‌ای از بهترین‌ها و در پاره‌ای موارد منحصر به فردترین‌های صنعت خودروسازی را گردآورده تا علاوه بر حفظ و نگهداری از این آثار ملی، نمایش آنها را دستمایه بررسی و تبیین تاریخچه ورود خودرو به ایران کند.آنچه اکنون مهیا شده، به همت موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بدین پایه رسیده است و با همه کاستی‌ها، نخستین گام است در پیمودن راهی دراز.

بعضی از نمونه‌های موجود در این مرکز جزء نمونه‌های نادر در صنعت خودروسازی هستند، از جمله پیرس ارو آب طلاکاری شده، تنها نمونه پنتر لیزر تولید شده در جهان، تنها اتومبیلی که حاصل کار مشترک کمپانی‌های مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن است. مجموعه غنی از مدل‌های رولز-رویس از جمله رولزرویس سیلور گوست احمد شاه قاجار، مدل افسانه ای فانتوم ۴ ضد گلوله، فانتوم ۳ و غیره در ضمن از مجموعه بنز غنی این موزه می‌توان به مدل استثنایی۵۰۰k و ۶۰۰لیموزین، ۱۹۰ SL و …اشاره نمود.

منبع: مرکز فرهنگی موزه ای خودروهای تاریخی ایران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=10640

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.