• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
4

طرح‌های توسعه‌ای استان کرمانشاه برای سفر رئیس جمهور آماده است

  • کد خبر : 8102
  • 24 می 2022 - 11:14
طرح‌های توسعه‌ای استان کرمانشاه برای سفر رئیس جمهور آماده است
گردشگرآنلاین - کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: طرح‌های توسعه‌ای استان کرمانشاه برای سفر رئیس جمهور آماده است.

به گزارش گردشگرآنلاین، بهمن امیری‌مقدم اظهار کرد: روز گذشته جلسات پرباری از جمله طرح‌های توسعه‌ای با معاون اجرایی رئیس‌جمهور و مسئول پیگیری سفرهای استانی، معاونان وزرا و مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مختلف کشور برگزار شد.

وی افزود: در این جلسات فشرده پیرامون طرح‌های پیشنهادی استان کرمانشاه برای تصویب در سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان بحث و تبادل نظر شد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این جلسات مثبت و رضایت بخش بوده و پس از تأیید نهایی مصوبات اطلاعات لازم را درباره آن‌ها در اختیار مردم کرمانشاه قرار خواهیم داد.

امیری‌مقدم به تلاش‌ها و پیگیری‌های چند ماهه برای بهره‌گیری مناسب از سفر استانی هیأت دولت اشاره کرد و گفت: با توجه به اقدامات کارشناسی خوبی که از زمان طرح موضوع سفر استانی هیأت دولت به کرمانشاه انجام گرفته، تمام نیازمندی‌ها و ابعاد مختلف توسعه استان در طرح‌های پیشنهادی به تهران دیده شده و موضوعات حوزه صنعت، گردشگری، کشاورزی، دامداری و … به درستی در نظر گرفته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که سفر رئیس‌جمهور و اعضای کابینه به استان کرمانشاه پربرکت و پرثمر باشد و در نتیجه این سفر شاهد تحولات مثبتی در استان باشیم.

گفتنی است، رئیس‌جمهور در ادامه سفرهای استانی به استان‌های مختلف کشور قرار است به‌زودی به استان کرمانشاه سفر کند.

منطقهٔ کنونی استان کرمانشاه در دوره‌های مختلف تاریخی به نام‌های مختلفی خوانده می‌شده‌است. استان کنونی کرمانشاه یکی از مراکز اصلی در دوران مادها بوده‌است. نام این منطقه که وسعتی بیشتر از حدود کنونی استان داشته‌است، در زمان هخامنشیان، اشکانیان و ساسانیان نیز همچنان ایالت ماد بوده‌است. در منابع پس از اسلام نیز به مدت چند قرن از این منطقه با عنوان «ماه» یاد شده که شکل تغییر یافته واژهٔ ماد می‌باشد.

از دوران سلجوقیان به کل منطقهٔ غرب ایران ایالت کردستان گفته‌شد که کرمانشاه نیز یکی از شهرهای آن بود. واژهٔ کرمانشاه تا حدود به قدرت رسیدن صفویان تنها به شهر کرمانشاه اطلاق می‌شده و کلیت این منطقه کردستان نام داشته‌است. با این وجود مقارن با حکومت صفویان نام کرمانشاه به کل مناطق همجوار شهر تعمیم داده شده‌است.

در دوران پهلوی اول و در ۱۹ دی ۱۳۱۶ خورشیدی قانون تقسیمات کشوری اصلاح شد و منطقهٔ کرمانشاه شامل شهرستان‌های شاه‌آباد، کرمانشاه، ایلام، سنندج، شهرستان ثلاث (ملایر و نهاوند و تویسرکان) و همدان به عنوان یکی از ۱۰ استان کشور ایران، با عنوان «استان پنجم» نامگذاری شد. با جدا شدن استان‌های دیگر شیوهٔ نامگذاری استان‌ها نیز تغییر کرد و نام کرمانشاه به‌طور رسمی بر کل استان گذاشته‌شد.

منبع: خبرنگار مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8102

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.