• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

مسجد جامع سمنان مرمت خواهد شد

  • کد خبر : 23217
  • 29 اکتبر 2023 - 21:04
مسجد جامع سمنان مرمت خواهد شد
گردشگرآنلاین - سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان از آغاز مرمت جداره‌های گذر شرقی مسجد جامع سمنان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، مریم طاهردوست محمدی ۷ آبان ماه ۱۴۰۲ بااعلام این خبر اظهار کرد: مرمت جداره‌های گذر شرقی مسجد جامع سمنان، حدفاصل ورودی شرقی این مسجد تا تکیه پهنه آغاز شده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان افزود: در این مرحله از مرمت، ساماندهی ازاره‌های آجری و کاه‌گل و سیم‌گل بدنه گذر شرقی مسجد جامع سمنان انجام می‌شود.

طاهردوست محمدی ضمن اشاره به اینکه این گذر تاریخی در هسته مرکزی بافت تاریخی شهر سمنان قرار دارد گفت: هسته مرکزی بافت تاریخی سمنان دارای شاخصه‌های با ارزش معماری است و ساماندهی و مرمت آن همواره به‌صورت موضعی در دستور کار اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان قرار دارد.

بیشتر بخوانید:
احیای بناهای تاریخی گامی برای توسعه گردشگری در استان سمنان است
خانه‌های تاریخی سمنان فروشگاه صنایع‌دستی می‌شود

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان یادآوری کرد: مسجد جامع سمنان دارای آثاری از دوره سلجوقی، ایلخانی، تیموری تا دوره قاجار است که به شماره ۱۶۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
مسجد جامع سمنان کهن ترین مسجد شهر تاریخی سمنان و یکی از مساجد کهن در استان سمنان است.
این مسجد که در مرکز شهر سمنان و در خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، در قرن نخست هجری و بر روی خرابه‌های آتشکده بنا شده، اما از اثرهای به جا مانده در این بنا رد پایی از دوره سلجوقی و تیموری نیز به چشم می خورد؛ به گفته کارشناسان سبک معماری مسجد جامع سمنان، به شیوه معماری آذری است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23217

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.