• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

موزه های بنیاد مستضعفان به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد

  • کد خبر : 8754
  • 04 جولای 2022 - 12:36
موزه های بنیاد مستضعفان به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد
گردشگرآنلاین - موسسه فرهنگی موزه های بنیاد مستضعفان اعلام کرد تمامی موزه های زیرمجموعه این موسسه روز دوشنبه سیزدهم تیر ماه به دلیل آلودگی هوا تعطیل هستند.

به گزارش گردشگرآنلاین، به دلیل آلودگی هوا و تعطیلی مدارس و مراکز دولتی و ادارات، تمامی موزه های بنیاد مستضعفان روز دوشنبه سیزدهم تیر ماه تعطیل شدند و قابل بازدید نخواهند بود.

این بناهای تاریخی و موزه های بنیاد مستضعفان شامل موزه هنر جهان، موزه هنر اسلامی، موزه هنر ایران، موزه گوهر و آرایه های تاریخی، موزه پول در مجموعه موزه دفینه، موزه زمان و موزه خودروهای تاریخی هستند.

مؤسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد در سال ۱۳۷۴ ش/ ۱۹۹۵م  با هدف گردآوری و نگهداری آثار موزه‌ای موجود در بنیاد آغاز به کار نمود. اهم فعالیت‌های این موسسه فرهنگی عبارت است از: نمایش و پژوهش، ساماندهی، مرمت، تهیه شناسنامه علمی برای آثار موزه‌ای، تفکیک و تجهیز آثار موزه‌ای شامل ظروف، تندیس، لوستر، فرش، پوشاک، خودروهای تاریخی، سفالینه، جنگ‌افزار و مفرغ‌ها، زیورآلات، سکه و اسکناس، تابلوهای نقاشی نفیس ایرانی و خارجی، نقشه‌های جغرافیایی قدیمی به ویژه خلیج فارس و مرقعات نفیس، در و پنجره‌های مشبک کاری و معرق کاری شده و تابلوکاشیهای نفیس.

به گزارش گردشگر آنلاین، فعالیت‌های موزه­ای بنیاد از سال ۱۳۷۴خورشیدی با عنوان “اداره کل موزه‌های بنیاد” و با رویکرد تخصصی و موزه‌داری آغاز شد، لیکن پیش از این فعالیت‌های مذکور با عنوان “موزه‌های دفینه” جریان داشته و از سال ۱۳۸۴ به بعد نیز با عنوان “موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد” ادامه پیدا کرد. لازم به ذکر است در حال حاضر، این موسسه علاوه بر این دارای۱۵ موزه در قالب ۲ مجتمع و۶ مرکز فرهنگی موزه ای در شهرهای تهران؛ رامسر، اصفهان، یزد و ۱۳ خزانه‌ی تخصصی نیز با عناوین زیر را اداره می‌کند:

سفال، بافته،سازه­ های معماری، تندیس، رنگ و نقش (تابلوهای نقاشی)، چینی ـ شیشه و سرامیک، تماشاگه تاریخ، جواهر و آرایه، پول، زمان، خودروهای تاریخی، مطبوعات، جنگ افزارهای تاریخی.

ارائه خدمات موزه‌ای با بهره‌گیری از دانش و فناوری روزآمد، رعایت اخلاق حرفه‌ای و نیز تامین امنیت و اطلاعات اشیا و آثار موزه‌ای بنیاد، به نحوی که موسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد الگوی سایر موزه‌های کشور گردد.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.