• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

نسخه جدید سایت «آقا بزرگ» اواخر تیر ماه در دسترس قرار می‌گیرد

  • کد خبر : 8813
  • 06 جولای 2022 - 12:40
نسخه جدید سایت «آقا بزرگ» اواخر تیر ماه در دسترس قرار می‌گیرد
گردشگرآنلاین - نسخه جدید سایت «آقا بزرگ» - پایگاه اطلاعات نسخ خطی- به منظور ارتقا فنی در حال بازنویسی است و از اواخر تیرماه ۱۴۰۱ در دسترس مراجعه‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

به گزارش گردشگرآنلاین، خانه کتاب و ادبیات ایران، سایت «آقا بزرگ» پایگاه اطلاعات نسخ خطی است که اطلاعات کتاب‌شناختی این نسخه‌ها را به صورت الکترونیکی در دسترس پژوهشگران، فهرست‌نگاران و نسخه‌شناسان قرار می‌دهد.

نسخه جدید  این سایت به منظور ارتقا فنی در حال بازنویسی است و از اواخر تیرماه ۱۴۰۱ در دسترس مراجعه‌کنندگان و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

علاوه بر تقویت زیرساخت فنی سایت «آقا بزرگ»، در صورت تامین منابع مالی، محتوای اطلاعاتی آن نیز روزآمدسازی خواهد شد که برای تامین بخشی از منابع مالی آن از همکاری و کمک سایر سازمان‌ها و نهادها نیز استقبال خواهد شد

خانه کتاب و ادبیات ایران در مقطعی از  زمان به دلیل احساس نیاز در کمبود  فضای اطلاع‌رسانی درباره نسخه‌های خطی با همکاری کتابخانه ملی و کتابخانه مجلس شورای اسلامی اقدام به راه‌اندازی  بانک کتاب‌شناسی نسخه‌های خطی در سایت «آقا بزرگ» کرد.

این سایت شامل ۲۳۰ هزار نسخ خطی در ایران و ۵۰ هزار نسخه مکتوب کهن کشورهای مختلف جهان مانند اروپا، شبه قاره و جهان عرب است.

به گزارش گردشگر آنلاین، خانه کتاب و ادبیات ایران موسسه ای غیرانتفاعی و غیردولتی است که به منظور نشر فرهنگ و تمدن اسلامی و با انگیزه اعتلا و شکوفایی شئون فرهنگ، کتاب و ادبیات ایران تأسیس شده است. این موسسه مطابق مأموریتهای خود با رویکرد اجرای سیاست های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان معینِ معاونت امور فرهنگی وزارت متبوع وظیفه اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف را بر عهده دارد.
برخی فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در این مجموعه پیگیری شده و به اجرا درمی‌آید عبارتند از:
• برگزاری جوایز و جشنواره‌های ادواری و موردی مانند جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، جایزه ادبی جلال آل احمد، جشنواره شعر فجر، جوایز کتاب سال استانی و …؛
• ارائه خدمات به اهل‌قلم از قبیل اعطای وام، صدور گواهی و معرفینامه و…؛
• برگزاری نمایشگاه‌ بین المللی کتاب تهران، اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب، برگزاری نمایشگاههای کتاب استانی، شرکت در نمایشگاههای کتاب خارج از کشور، برگزاری نمایشگاه‌های مجازی کتاب، انجام امور نمایشگاهی و پشتیبانی نمایشگاه‌های مختلف سایر بخش‌ها و معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی همچون نمایشگاه قرآن و مطبوعات؛
• برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه شعر و داستان، تخصیص شابک و شابم و سایر امور محول شده از سوی معاونت امور فرهنگی و مراجع بالادستی؛
• جمع آوری، انتشار و تحلیل بانک اطلاعات کتاب کشور، اطلاع رسانی کتاب، برگزاری نشست های مرتبط با حوزه نشر و کتاب در سرای اهل قلم.
ساختار خانه کتاب و ادبیات ایران متشکل از چهار معاونت شعر و ادبیات داستانی، اقتصاد و فرهنگ، کتاب و فرهنگ و اداری و مالی به همراه مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل است. تنها خبرگزاری تخصصی کتاب کشور با نام ایبنا نیز در این مجموعه فعالیت می کند.

منبع: خانه کتاب و ادبیات ایران

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8813

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.