• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی جاذبه‌های گردشگری شهرستان میامی

  • کد خبر : 8402
  • 07 ژوئن 2022 - 10:39
نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی جاذبه‌های گردشگری شهرستان میامی
گردشگرآنلاین - مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی از نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی روستاهای هدف و مناطق نمونه گردشگری در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش گردشگرآنلاین، سید محمدصادق رضویان با اعلام این خبر گفت: «قرارداد ساخت و نصب سه عدد تابلوی اطلاع‌رسانی جاذبه‌های گردشگری در شهرستان میامی منعقد شد.»

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی افزود: «به‌زودی تابلوهای اطلاع‌رسانی روستاهای نردین و تلوبین و حسین‌آباد و منطقه نمونه گردشگری آبشار و جنگل نام نیک نصب می‌شود.»

رضویان، نصب تابلو و استفاده از بیلبورد برای انجام تبلیغات محیطی را در آگاهی بخشی و راهنمایی مسافران و گردشگران موثر ارزیابی کرد.

میامی شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان است که در ۲۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و در محور تهران – مشهد قرار دارد.

شهرستان میامی به دلیل وجود ۱۰ کاروانسرای با ارزش تاریخی به سرزمین کاروانسراها معروف است و این کاروانسراها در پرونده ثبت مجموعه کاروانسراهای ایران در فهرست جهانی قرار گرفته اند.

مسجدهای قدیمی، یخدان‌ها، عمارت‌های زیبا، مناطق ییلاقی، روستاهای هدف گردشگری و آبشارهای زیبای کالپوش از دیگر جاذبه‌های میامی هستند.

به گزارش گردشگر آنلاین، در تاریخ ۱۳۹۰/۶/۱۹ با تصویب هیئت دولت بخش میامی به شهرستان میامی ارتقاء یافت و به مرکزیت شهر میامی از ترکیب بخش مرکزی به مرکزیت شهر میامی شامل دهستان‌های کلاته‌های شرقی، میامی و فرومد و بخش کالپوش به مرکزیت روستای رضوان شامل دهستان‌های رضوان و نردین در تابعیت استان سمنان ایجاد شد. میامی از جنوب و غرب با شهرستان شاهرود از شرق با شهرستان داورزن از شمال با شهرستان جغتای و گرمه همسایه است.

مردم میامی و بیشتر روستاهای میامی به گویش میامی صحبت می‌کنند. گویش ساکنین شرق میامی مانند روستای فرومد به گویش فارسی خراسانی نزدیک است. بیشتر اهالی منطقه کالپوش به زبان ترکی صحبت می‌کنند. اهالی روستای حق الخواجه و برخی ساکنان منطقه پل ابریشم به زبان بلوچی صحبت می‌کنند. اهالی روستای میرحاج به زبان کردی کرمانجی صحبت می‌کنند.

روستای ارمیان از توابع بخش مرکزی شهرستان میامی و جزو سرحدات می‌باشد. کوچه باغهای مینیاتوری و چا‍پارخانه و بقعه ارمیای نبی و چشمه‌ها و قنات هاب آب شور و شیرین از جاذبه‌های ارمیان است.

منبع: روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=8402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.