• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
1

هشدار سفر به مشهد و ۷ استان سیل‌زده

  • کد خبر : 9475
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۴
هشدار سفر به مشهد و ۷ استان سیل‌زده
گردشگرآنلاین - ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، درباره مسافرت جاده‌ای به شهر مشهد و همچنین سفر به هفت استان سیل‌زده، هشدار داد.

به گزارش گردشگرآنلاین، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در اطلاعیه‌ای که همزمان با سومین شب بارندگی‌های سیل‌آسا در کشور صادر کرد، از مسافران خواسته است: با توجه به بارندگی و سیل در برخی استان‌های کشور و خسارت وارد به بعضی بناها و زیرساخت‌های گردشگری، قبل از سفر نسبت به امکان سفربه استان سیل‌زده، اطمینان و تمهیدات لازم را داشته باشند.

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روزهای آتی نیز بارندگی‌ها ادامه خواهد داشت و شدت بارش‌ها در استان‌های یزد، فارس، کرمان و نیمه‌شرقی تهران بیشتر خواهد بود. همچنین احتمال وقوع سیل در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و شرق خوزستان وجود دارد.

ستاد هماهنگی خدمات سفر از مسافرانی که قصد سفر به شهر مشهد از محور شمالی را دارند نیز خواسته است ضمن کسب اطمینان از امکان تردد از جاده‌های شمالی کشور، از توقف و اجرا در حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

بنا بر اعلام سازمان راهداری و سازمان جاده‌ای، بارش شدید باران و وقوع سیلاب در استان سیل‌زده مختلف، از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و تهران سبب شده تا بسیاری از محورهای شریانی و غیرشریانی به‌ویژه در مناطق شمالی کشور و در مسیر نقاط سیل‌زده، با انسداد مقطعی مواجه شوند.

طوفان «مانسون» امسال با حضور بر فراز خلیج فارس تقویت شده و همین بارندگی‌های شدید در بیشتر نقاط کشور را به همراه داشته است. بارندگی‌هایی که به سیل‌هایی کم‌سابقه منجر شده است. خرابی‌های زیادی به بار آورده و منجر به کشته و مفقود شدن تعدادی از هموطنان شده است.

براساس آمار تا به حال در ۶۲ شهرستان از ۱۸ استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، تهران، فارس، کرمان، هرمزگان، قم، سمنان، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، گلستان، اصفهان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی عملیات‌های امداد و نجات مربوط به سیل و آبگرفتگی به اجرا در آمد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.