• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

چرا درهای کاخ سلیمانیه باز نیست؟

  • کد خبر : 23513
  • 12 نوامبر 2023 - 16:55
چرا درهای کاخ سلیمانیه باز نیست؟
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت:اعتبار مازادی از وزارت میراث فرهنگی برای اتمام نواقص باقی مانده کاخ سلیمانیه جذب شده و با تزریق آن شرایط برای بازدید عمومی از این کاخ فراهم می‌شود.

به گزارش سرویس خبری گردشگر آنلاین، رحیم خاکی، در پاسخ به اینکه علی‌رغم وعده داده شده مبنی بر بازگشایی درهای کاخ سلیمانیه برای بازدید عموم چرا این اتفاق نیفتاده است، اظهار کرد: با توجه به موافقت پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با طرح توسعه‌ای این کاخ به زودی شاهد بازگشایی حیاط این کاخ از سمت دانشگاه هستیم.

وی ادامه داد: عملیات ساخت سرویس بهداشتی و مناسب سازی محوطه این کاخ برای سرویس دهی به معلولین هم در حال انجام است و با اتمام این کارها به زودی شاهد بازگشایی این مجموعه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: اعتبار مازادی از وزارت میراث فرهنگی برای اتمام نواقص باقی مانده کاخ جذب شده و با تزریق آن شرایط برای بازدید عمومی از این کاخ فراهم می‌شود.

این مسئول در خصوص وضعیت بازگشایی کاخ مروارید هم توضیح داد: در این خصوص ملاحظاتی وجود دارد و با اتمام برخی امور امیدواریم تا پایان سال درهای این کاخ هم باز شود.

بیشتر بخوانید:
فوریتی برای ثبت جهانی یک شهر؛ ماسوله در گذرگاه موانع
دو بازدیدکننده در موزه رضا عباسی حبس شدند!
۵۰ میلیارد ریال اعتبار به موزه روستایی استان گلستان اختصاص یافت

یکی از پسران فتحعلی شاه که سلیمان میرزا نام داشت، فرمانروای منطقه کرج بود و این قصر مقر اقامت او محسوب می‌شد. بنابراین، طبیعی است که نام او روی این قصر گذاشته شود. صدر اصفهانی، بانی آن نیز پدر زن سلیمان میرزا بوده است. علاوه بر این در یکی از تابلوهای نقاشی تالار اصلی کاخ، تاریخ (سند ۱۲۲۸) خوانده می‌شود. می‌توان احتمال داد که ساختمان بنای اولیه در سال ۱۲۲۵ هجری قمری آغاز شده ودر سال ۱۲۲۷ هجری قمری، فتحعلی‌شاه دستور تکمیل و گسترش این مجموعه را داده است؛ با این حساب در این سال بنای اصلی به بنای اولیه الحاق شده و در سال ۱۲۲۸ هجری قمری با تکمیل تزیینات داخلی به پایان رسیده است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23513

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.