• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
4

کامیون داران برای سفر با کامیون به چه نکاتی توجه می‌کنند؟

  • کد خبر : 4771
  • 11 ژانویه 2022 - 9:54
کامیون داران برای سفر با کامیون به چه نکاتی توجه می‌کنند؟

گردشگرآنلاین – اگر شما به عنوان یک کامیوندار قصد سفر با کامیون خود را دارید باید حتما به نکاتی توجه کنید که در سفر با مشکل مواجه نشوید.

به گزارش سرویس بین الملل گردشگرآنلاین، بازرسی قبل از سفر و بعد از سفر مهمترین چیزهایی است که یک راننده کامیون جدید یا یک کهنه کار می تواند برای ارتقای ایمنی و بیمه شدن در برابر از دست دادن درآمد انجام دهد.

هدف این است که مشکلات را در حالی که کوچک هستند کشف کنید، به جای اینکه منتظر بمانید تا بزرگ شوند.

با دنبال کردن مراحل زیر می توانید به جای اینکه در مغازه من باشید و برای من پول در بیاورید، در راه کسب درآمد بمانید.

مرحله اول: دکل خود را پارک کنید

وقتی دکل خود را پارک می‌کنید، در صورت امکان، سعی کنید آن را در مکانی خشک پارک کنید. در غیر این صورت سعی کنید و مقداری مقوا بگذارید. این بدین ترتیب است که وقتی به مرحله دو می روید، می توانید یک بررسی سریع برای نشت انجام دهید.

مرحله دوم: بازرسی پیاده روی برای سفر با کامیون

قبل از سفر با کامیون به دکل نزدیک شوید، از بالا به پایین نگاه کنید و چراغ‌های فاصله، شیشه‌های جلو، تیغه‌های برف پاک کن، کاپوت، گلگیرهای جلو، کوره، چراغ‌های جلو، سپر و زمین زیر قسمت جلویی را بررسی کنید.

سپس از سمت چپ پایین بروید و قسمت بالای در، پنجره، آینه‌ها، چراغ‌های چرخان جانبی، پله‌ها، مهره‌های چرخ جلو (برای اینکه ببینید آیا لق شده‌اند) و فرسودگی ناهموار لاستیک را بررسی کنید، بزرگترین چیز لاستیک شما است. فشار! همچنین مخازن سوخت را از نظر نشتی و شل بودن نصب، چک کردن گلگیرهای عقب، سایش لاستیک و فشار باد لاستیک بررسی کنید. روشنایی عقب را بررسی کنید و سپس همین کار را برای سمت راست انجام دهید. در حالی که کناره‌های دکل را بررسی می‌کنید، به زیر دکل برای نشتی نگاه کنید. لاستیک ها و نشتی مشکل شماره یک هستند که باعث از کار افتادن کامیون داران می شود، پس از این که قطعات شل می شوند.

مرحله سوم تحت بازرسی هود

در این زمان سطح روغن، روغن فرمان و مایع خنک کننده خود را بررسی کنید. تسمه ها و شیلنگ های خود را بررسی کنید، همچنین به سوراخ گریه پمپ آب نگاه کنید. اگر نشتی مشاهده کردید، سعی کنید نشت را دنبال کنید تا ببینید از کجا آمده است. بیشتر اوقات فقط یک پیچ یا گیره است که باید سفت شود. همچنین ترمزهای جلوی خود را بررسی کنید، مطمئن شوید که حداقل ۱۶/۳۲ یا بیشتر کفشک ترمز دارید. اگر هر کفش ترمز ۸/۳۲ یا کمتر باشد، Dot کامیون شما را از سرویس خارج می کند! این در مورد ترمزهای عقب نیز صدق می کند. یک ضربه ۹۰ درجه روی تنظیم کننده های شل نگه دارید. این حدود ¾ تا ۱ ½ اینچ است.

مرحله چهارم: بازرسی راه اندازی برای سفر با کامیون

موتور را روشن کنید، همه روشنایی ها، بخاری، تهویه مطبوع، برف پاک کن ها را روشن کنید، هر دو بوق، تمام چراغ های داشبورد و گیج ها را بررسی کنید، سپس تمام روشنایی های خارجی را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که هر چیزی که از کارخانه روی کامیون شما آمده است باید برای جلوگیری از جریمه شدن توسط DOT کار کند. اگر نور اضافی به دکل خود اضافه کنید، باید کار کند. در حالی که در کابین هستید، یک استال ۱۰۰۰ دور در دقیقه انجام دهید. به این تست کشش می گویند. این برای این است که مطمئن شوید که ترمزها قبل از اینکه بیرون بکشید نگه دارند.

[ad_2]

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن وبسایت Jonny Holliday است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=4771

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.