• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

نمایشگاه گردشگری پارس شیراز میزبان میز گردشگری ادبی

  • کد خبر : 23966
  • 05 دسامبر 2023 - 11:51
نمایشگاه گردشگری پارس شیراز میزبان میز گردشگری ادبی
گردگشرآنلاین - مسئول میز تخصصی گردشگری ادبی کشور گفت: میز تخصصی گردشگری ادبی در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، امیر حسین حکمت‌نیا به برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس شیراز اشاره کرد و با بیان اینکه بیش از دو دهه از راه‌اندازی توریسم خلاق در دنیا می‌گذرد، افزود: یکی از ارکان آن، گردشگری ادبی است که در ایران از حدود یک دهه پیش با محوریت بخش خصوصی فعال شده است.

مسئول برگزاری رویداد‌های علمی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس-شیراز یادآور شد: اخیرا در وزارت میراث فرهنگی نیز میز ادبی به مرکزیت شهر شیراز راه‌اندازی شده است.

حکمت‌نیا در توضیح شهرهای دارای گردشگری ادبی گفت: شهر‌های زیادی در ایران داریم که ظرفیت‌های حرفه‌ا‌ی گردشگری ادبی دارند که به صورت بازار خام کمتر به آن پرداخته شده است. از جمله می‌توان به یزد با وحشی بافقی و فرخی یزدی، کاشان با محتشم کاشانی و سهراب سپهری، تهران با مشاهیر ادبی و خانه سیمین و جلال و نیما یوشیج، اصفهان با مقبره صائب تبریزی و خانه‌های تاریخی، خراسان رضوی با عطار و خیام، شهر شیراز با آوازه بلند تاریخی و… اشاره کرد.

وی افزود: طی دو سال گذشته و در بحث محتوایی، سمینار‌های مختلفی برگزار شد و فعالان ادبی و گردشگری را آموزش دادیم که بهره‌وری این موضوع را در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس خواهیم دید تا گردشگری ادبی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مسئول میز تخصصی گردشگری ادبی کشور خاطرنشان کرد: در دی ماه امسال نیز به مناسبت برگزاری نمایشگاه پارس، میز تخصصی گردشگری ادبی اجرایی می‌شود و راهنمایان گردشگری ادبی حضور خواهند داشت.

طراحی بیست مسیر گردشگری ادبی در فارس

به گفته حکمت‌نیا، حدود بیست مسیر سفر گردشگری ادبی در فارس مرتبط با داستان‌ها، روایت‌ها، خانه‌های تاریخی، معابر و… طراحی شده که در این نمایشگاه معرفی خواهد شد.

این مدرس دانشگاه افزود: همچنین در یکسال اخیر به صورت مستمر تور‌های گردشگری ادبی در شیراز اجرایی شده و در سایر شهر‌ها هم مسیر‌ها هدفمندسازی شده و در حال تعریف است.

وی تاکید کرد: بازار امروز گردشگری به سمت روایت‌محوری و حس و ادراک گردشگر پیش می‌رود و در این راستا گردشگری ادبی، گردشگری خوراک و … می‌تواند جذابیت و رغبتی مضاعف برای گردشگر پدید آورد.

بیشتر بخوانید:
از معرفی تهران و شهر موزه‌ها تا اجرای تورهای ادبی- گردشگری رایگان
جشنواره ملی سفر جادویی راهکاری برای ترویج گردشگری کودک است
گلستان نگین نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس»
«ادبیات اعتراضی» در «نوپا»
فارس آماده همکاری گردشگری مذهبی، سلامت و علمی با پاکستان

انتشار عطر غزل در نمایشگاه گردشگری پارس</strong>

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از تسنیم، حکمت‌نیا گفت: به دنبال چاپ کتاب گردشگری ادبی در فارس و برگزاری میز تخصصی در نمایشگاه گردشگری پارس شیراز، کتاب ظرفیت‌های ادبی در یزد نیز به چاپ رسیده و این نشان از تمرکز جدی بر گردشگری ادبی دارد.

مسئول برگزاری رویداد‌های علمی گردشگری ادبی سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس_پارس-شیراز عنون کرد: امسال نمایشگاه گردشگری پارس شیراز خارج از همه ظرفیت‌ها، با عطر غزل و ظرفیت‌های مشاهیر ادبی زینت پیدا خواهد کرد و رنگ متفاوتی به نمایشگاه خواهد داد.

سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس شیراز

سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس شیراز

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.