• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

کشف لنگر باستانی در اعماق دریا

  • کد خبر : 12042
  • 26 سپتامبر 2022 - 12:21
کشف لنگر باستانی در اعماق دریا
گردشگرآنلاین - یک لنگر باستانی به طور اتفاقی توسط گروهی از کارکنان شرکت برق در اعماق دریای شمال کشف شد.

به گزارش گردشگرآنلاین و به نقل از هریتیج دیلی، گروهی از کارکنان یک شرکت برق در بریتانیا در جریان تحقیقات درباره ساخت یک نیروگاه بادی ساحلی، لنگری باستانی از جنس آهن ورزیده را در اعماق «دریای شمال» کشف کردند.

این لنگر یک نمونه نادر است که حوالی ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ سال پیش، یعنی در دوران امپراتوری روم یا عصر آهن ساخته شده است.

بسیاری از ویژگی‌های این لنگر به لنگرهایی شباهت دارد که در دوران امپراتوری روم در کشتی‌ها مورد استفاده بودند.

این لنگر بیش از دو متر طول دارد و وزن آن به حدود ۱۰۰ کیلوگرم می‌رسد. گمان می‌رود این لنگر به کشتی ۵۰۰ یا ۶۰۰ تنی تعلق داشته باشد. شواهدی از وجود این لنگر تاریخی نخستین‌بار در سال ۲۰۱۸ و در جریان تحقیقاتی که برای ساخت یک نیروگاه بادی ساحلی در حوالی «سافک» کشف شد، اما تحقیقات کارشناسان و بررسی‌ها درباره این اثر تاریخی همچنان ادامه دارد تا قدمت دقیق و محل ساخت آن مشخص شود.

این لنگر پیش از آن‌که برای تحقیقات بیشتر به آزمایشگاه منتقل شود، مدت کوتاهی در «موزه ایپسوییچ» ‌ به نمایش گذاشته خواهد شد.

دریای شمال دریایی کرانه‌ای از اقیانوس اطلس است که با بیش از ۹۷۰ کیلومتر (۶۰۰ مایل) طول و ۵۸۰ کیلومتر (۳۶۰ مایل) پهنا، دارای مساحتی نزدیک به ۵۷۰٬۰۰۰ کیلومتر مربع (۲۲۰٬۰۰۰ مایل مربع) در بخش شمالی قارهٔ اروپا گسترده‌است. دریای شمال در میان جزایر بریتانیا، اسکاندیناوی، آلمان، هلند، بلژیک، و فرانسه قرار دارد.

قسمت بزرگی از حوزهٔ آبریز اروپا شمال دریای بالتیک وارد دریای شمال می‌شود. دریای شمال دریایی درون‌بوم در فلات‌قارهٔ اروپا است. این دریا از مسیر کانال مانش در جنوب و دریای نروژ در شمال به اقیانوس می‌پیوندد.

دریای شمال از مدت‌ها پیش صحنه مهمی برای خطوط حمل و نقل اروپا و نیز به عنوان یک منبع پراهمیت شیلات بوده‌است. این دریا برای تفریح و گردشگری برای مردم کشورهای هم‌مرز خود نیز مسیری بسیار محبوب و متداول است و اخیراً به یک منبع غنی از منابع انرژی از جمله سوخت‌های فسیلی، انرژی باد تبدیل شده، و تلاش‌های اولیه برای بهره‌گیری از انرژی موج توسعه یافته‌است.

کشف لنگر باستانی در اعماق دریا

کشف لنگر باستانی در اعماق دریا

منبع: هریتیج دیلی

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=12042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.