• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1

کشف یک شهر ناشناخته رومی

  • کد خبر : 9205
  • 20 جولای 2022 - 10:22
کشف یک شهر ناشناخته رومی
گردشگرآنلاین - باستان‌شناسان بقایای به جای مانده از یک شهر ناشناخته رومی را در اسپانیا از دل خاک بیرون آوردند.

به گزارش گردشگرآنلاین، باستان‌شناسان دانشگاه «ساراگوسا» موفق شدند یک شهر رومی که پیش از این ناشناخته بود را کشف کنند.

برای مدت‌ها باستان‌شناسان اسپانیایی تصور می‌کردند منطقه چهار هکتاری که در آن مشغول کاوش بودند، چند محوطه باستان‌شناسی مختلف را در خود جای داده است، اما اکنون تمام این منطقه با نام «ال فورا دل لا توتا» (El Forau de la Tuta) و به عنوان یک شهر کامل رومی شناخته می‌شود. این شهر باستانی در حدود یک کیلومتری جنوب غربی دهکده «آرتیدا» واقع شده است.

کاوش در این شهر همچنان ادامه دارد. با این حال ۱۳ محقق از دانشگاه «ساراگوسا» اخیرا گزارشی را درباره آثار کشف‌شده آن منتشر کرده‌اند. کشف این شهر به دنبال شناسایی دو خیابان، بقایای پیاده‌رو و چهار مجرای فاضلاب بدوی صورت گرفت. همچنین دست یک مجسمه مرمرین در نزدیکی اتاق پذیرش یک گرمابه کشف شد.

این آثار در کنار چند مورد دیگر، بر وجود یک شهر رومی گواهی می‌دهد که در فاصله بین قرن اول تا پنجم میلادی وجود داشته است.

محققان همچنین دریافتند، در دوره‌های مختلف تاریخ گروه‌های متفاوتی در این مکان زندگی کرده‌اند. در فاصله قرن نهم تا سیزدهم نیز یک روستای قرون وسطایی روی ویرانه‌های این شهر ناشناخته رومی بنا شده بود.

باستان‌شناسان قصد دارند تحقیقات درباره این شهر باستانی را با بررسی سنگ قبرهایی که در گورستان آن کشف شده است، ادامه دهند.

باستان‌شناسی شاخه‌ای از علوم اجتماعی است که به بررسی گذشته، با استفاده از مدارک مادی می‌پردازد. قلمرو باستان‌شناسی از گذشته تا حال را دربرمی‌گیرد. چون همه رویدادها بی‌درنگ پس از رخ دادن، به بخشی از گذشته بدل می‌شود.

منابع اطلاعاتی باستان‌شناسی از داده‌های مادی (یا دیگر داده‌هایی) تشکیل می‌شود که به گونه‌ای به انسان مربوط هستند و «آثار فرهنگی» نامیده می‌شوند. برای پژوهشهای باستان‌شناسی سه هدف اصلی را می‌توان در نظر گرفت: بازسازی تاریخ فرهنگ، بازسازی شیوه‌های زندگی گذشته و مطالعه روندهای فرهنگی.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=9205

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.