• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
3

گلستان میزبان ۵۲ گروه هنری و سیاه چادر در نمایشگاه بین‌المللی اقوام است

  • کد خبر : 23786
  • 19 نوامبر 2023 - 18:49
گلستان میزبان ۵۲ گروه هنری و سیاه چادر در نمایشگاه بین‌المللی اقوام است
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد ایران زمین با حضور ۵۲ گروه هنری و سیاه چادر از ۳۰ استان به میزبانی گرگان برگزار می‌شود.

محمدجواد ساوری در نشست خبری اظهار کرد: این جشنواره فعالیت خود را آغاز می‌کند و مراسم افتتاحیه روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که تلاش داریم مراسم افتتاحیه با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شود، اضافه کرد: مراسم اختتامیه روز جمعه سوم آذر ماه برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره شاهد حضور ۲۷ گروه سیاه چادر و ۲۵ گروه هنری از استان‌های کشور خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان‌ گفت: همچنین هشت مزرعه گردشگری در کنار برپایی نمایشگاه صنایع دستی با شرکت هنرمندان ۳۱ استان و غرفه‌های صنایع دستی خارجی افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان با حضور ۳۵۰ هنرمند آداب و رسوم اقوام و ملل گوناگون را به نمایش خواهند گذاشت.

ساوری اضافه کرد: در بخش روستایی هشت بخش شامل مرکزی گرگان، بهاران، بندرکز، علی‌آبادکتول، آق‌قلا، گالیکش،‌ رامیان و بندرترکمن در مساحتی به متراژ سه هزار مترمربع در جشنواره حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: در بخش غذاهای سنتی، ۲۰ غرفه برای بخش خوراک در نظر گرفته شده و در مجموعه سیاه چادرها ارایه خواهد شد.

ساوری اضافه کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی گلستان با توجه به داشتن پتانسیل و ظرفیت‌های بالقوه از اهداف برگزاری این جشنواره است.

بیشتر بخوانید:
موزه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در سرعین راه اندازی می‌شود
اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای آغاز احیا و مرمت دیوار تاریخی گرگان

وی افزود: این جشنواره با شعار حمایت از جبهه مقاومت اسلامی و با حضور خانواده شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌ زمین تاکنون در ۱۵ دوره و به‌ صورت سالانه در استان گلستان برگزار شده است.

جشنواره فرهنگ اقوام ایران‌ زمین به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادها و رخدادهای فرهنگی و هنری کشور در پانزده دوره با هدف معرفی آداب‌ و رسوم و فرهنگ اقوام ساکن در استان گلستان و سراسر ایران اسلامی، ارائه توانمندی‌های هنرمندان صنایع‌ دستی و موسیقی آیینی استان‌های کشور، معرفی فعالان عرصه گردشگری و رونق صنعت گردشگری، معرفی روستاهای هدف گردشگری، ارائه سوغات اصیل ایرانی و بازی‌های بومی و محلی به میزبانی استان گلستان برگزار شده است.

از سال گذشته اقتصاد اقوام نیز به‌ عنوان یکی از بخش‌های اصلی جشنواره مورد تأکید قرار گرفت و در این راستا در سال جاری نیز در کنار تلاش برای گسترش فرهنگ و خرده‌ فرهنگ‌های اقوام، به دنبال رونق اقتصاد اقوام به‌ ویژه در بخش صنایع‌ دستی است.

شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران با هدف نشان دادن توانمندی ساکنان گلستان و وحدت کم‌نظیر اقوام ایران زمین از ۲۹ آبان تا سوم آذر ماه سال جاری به مدت پنج روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل نمایشگاه بین‌المللی گرگان تدارک و برگزار می‌شود.

محل برگزاری این جشنواره در محل نمایشگاه بین المللی استان گلستان واقع در کیلومتر پنج جاده گرگان – آق قلا است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23786

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.