• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

ایجاد واحدهای بومگردی در روستاها کمک به اشتغال منطقه است

  • کد خبر : 7101
  • 22 مارس 2022 - 12:47
ایجاد واحدهای بومگردی در روستاها کمک به اشتغال منطقه است
گردشگرآنلاین - با توجه به اینکه 51 درصد جمعیت استان در روستاها و مناطق عشایری اسکان دارند ایجاد واحدهای بومگردی به اشتغال کمک می کند.

به گزارش گردشگرآنلاین، جلالزایی افزود: با تمرکز بر بومگردی مناطق گردشگری میتوان این مناطق را معرفی کرد و به رشد گردشگری کمک کرد به طور مثال با تمرکزی که بر منطقه درک در جنوب استان گذاشته شد و با درگیرکردن جوامع محلی و کمک رسانه ها، امروز سفر به درک در بسته سفر های لوکس خانواده های ایرانی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای شناساندن و معرفی ظرفیت های استان به مردم استان های دیگر و برای توسعه گردشگری در این استان نیاز به کمک همه دستگاه های دولتی، رسانه ها و بخش خصوصی است.

وی افزود: در نوروز امسال در برخی نقاط استان نوروزگاه با آداب و رسوم ویژه هر منطقه برگزار می شود که برای گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار بود.

جلالزایی بیان کرد: بومگردی سیستان و بلوچستان که از آب و هوای مناسبی برخوردار است میتواند فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت های استان و جذب گردشگر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: این دیار کهن دارای میراث فرهنگی، طبیعی و معنوی ارزشمندی در جای جای خود است که برای انواع گردشگران در حوزه های تفریحی، تاریخی، ورزشی، طبیعی، فرهنگی، سلامت، تجاری و غیره جذاب و چشم نواز است.

بیشتر بخوانید:
۲۱ فقره موافقت اصولی گردشگری برای گلبهار خراسان رضوی صادر شد
شرق اصفهان؛ نگینی زیر ماسه‌ها
فرصت‌هایی که در دل روستاها نهفته است

سیستان و بلوچستان سرزمینی بکر و ناشناخته است که جاذبه های تاریخی و دیدنی آن به قدری زیاد است که باید زمان زیادی برای بازدید از همه ی این آثار فاخر باستانی و طبیعی در نظر گرفت. شهر سوخته، قلعه سرباز، گل افشان (فواره های گلی)، غار گواتامک، قلعه رستم، گورستان اسپیدژ، قلعه رامرود، قلعه سام، غار صداکی، قلعه قصرقند، آسیاب بادی مچی، دهانه غلامان، جنگل حرا چابهار، غار و آبشار لادیز، ساختمان قدیمی تلگرافخانه، قلعه ناصری، قلعه تفتان، آبشار پالیزوک، کوه های منیاتوری (مریخی)، قلعه سه کوهه، تالاب لیپار، قلعه پرتغالی های تیس، منطقه تفریحی دریابزرگ و روستای منحصر به فرد درک از مهم ترین و دیدنی ترین جاذبه های گردشگری این دیار کهن به شمار می آیند.

شهر سوخته میراثی ارزشمند با قدمت چندین هزارسال است که در ۴۵ کیلومتری شهرستان زابل واقع شده است. این محوطه باستانی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

روستای شگفت انگیز درک محل تلاقی کویر و دریا را می توان از بکرترین و زیباترین جاذبه های طبیعی استان سیستان و بلوچستان دانست که در شهرستان کنارک و ۱۰ کیلومتری زرآباد قرار دارد. این منطقه رویایی همچون بهشتی زیبا چشم هر بیننده ای را محسور خود می کند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.