• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

تمام نیاز ممبران کشور توسط غشا صنعت ایساتیس تولید می‌شود

  • کد خبر : 23897
  • 01 دسامبر 2023 - 14:04
تمام نیاز ممبران کشور توسط غشا صنعت ایساتیس تولید می‌شود
دبیرکل بنیاد جهانی انرژی با بیان اینکه تمام نیاز ممبران کشور توسط غشا صنعت ایساتیس تولید می‌شود، گفت: ممبران‌های ایرانی به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، هادی هزارخانی در جریان بازدید مدیران معاونت علمی ریاست جمهوری از مجموعه کارخانه دانش بنیان غشا صنعت ایساتیس مهریز با اشاره به فعالیت این بنیاد در سطح جهان اظهار داشت: بنیاد جهانی انرژی متولی و مسئول توسعه پایدار در جهان است و به این دلیل نسبت به این موضوع حساسیت بسیار خاص و ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه کاهش ردپای کربن در دنیا یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در اولویت‌های این بنیاد قرار دارد گفت: انتقال و اجرای تکنولوژی‌های نوین، های تک و دانش بنیان در نقاط جهان می‌تواند زمینه کاهش تولید کربن در جهان را به وجود آورد.

هزارخانی افزود: به همین دلیل است که بنیاد جهانی انرژی در حوزه انتقال تکنولوژی‌های نوین به ایران در زمان تحریم اثرگذاری بسیار خاص و ویژه ای داشته و می‌تواند تکنولوژی‌های مختلف ایران را به کشور انتقال دهد.

دبیرکل بنیاد جهانی انرژی بحث توسعه پایدار را یکی از موضوعات بسیار مهمی دانست که به صورت کامل در رویکرد بنیاد جهانی انرژی وجود دارد و افزود: توسعه پایدار به وسیله کاهش و مدیریت مصرف آب و انرژی، کاهش تولید آلایندگی و کربن و موارد مختلف دیگر محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نخستین پروژه‌ای که دفتر منطقه ای بنیاد جهانی انرژی در ایران به کشور منتقل کرد، پروژه غشای اسمز معکوس بود که در سوم خرداد با مشارکت بنیاد جهانی انرژی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کارخانه غشا صنعت ایساتیس شکل گرفت و یکی از استراتژی ترین محصولات مورد نیاز کشور به صورت کامل با برند و لایسنس دیزالت اتریش به کشور منتقل شد.

هزارخانی با بیان اینکه این محصول در پروژه‌های انتقال، تصفیه و شیرین‌سازی آب در کشور ما نقش اساسی و حیاتی دارد گفت: تمام این محصول تاکنون از خارج کشور وارد می‌شده و به هیچ عنوان در ایران تولید نمی‌شد.

بازدید از کارخانه غشا صنعت ایساتیس تنها تولید کننده ممبران‌های غشا اسمز معکوس در ایران

بازدید از کارخانه غشا صنعت ایساتیس تنها تولید کننده ممبران‌های غشا اسمز معکوس در ایران

دبیرکل بنیاد جهانی انرژی با اشاره به اینکه شاید در نگاه اول این کارخانه به لحاظ وسعت کوچکتر از بسیاری کارخانه‌های دیگر باشد اظهار کرد: با این وجود یکی از مهمترین تکنولوژی‌های های‌تک جهان در این کارخانه وجود دارد.

وی ادامه داد: همین کارخانه به نسبت فیزیکی کوچک میزان محصولات به گونه‌ای است که ما می‌توانیم صادرات بسیار بالایی هم داشته باشیم چرا که نیاز کشور ایران به این محصول سالانه ۶۰ هزار عدد است و در حال حاضر تنها با یک شیفت کاری کارخانه غشا صنعت ایساتیس، ۸۰ هزار عدد از این ممبران‌ها تولید می‌شود.

هزارخانی افزود: با توجه به اینکه برند این محصول دیزالت اتریش است، در حال حاضر سفارش سالانه ۲۰ هزار عددی از کشور اتریش با حمایت و همراهی دیزالت به ثبت رسیده و ما به یکی از صادرکنندگان ممبران‌های غشاء اسمز معکوس جهان به واسطه فعالیت شرکت غشا صنعت ایساتیس تبدیل شده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

جایزه بزرگ انرژی گلوب
بنیاد جهانی انرژی
تغییر در هیئت رئیسه بنیاد جهانی انرژی در ایران

دبیرکل بنیاد جهانی انرژی با اشاره به اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله اصلی‌ترین مصرف کنندگان این ممبران‌ها در جهان به حساب می‌آیند گفت: به دنبال آن هستیم که بازاریابی و فروش در این کشورها را هم انجام دهیم و بتوانیم با فعال کردن دیگر شیفت‌های فعالیت‌ کارخانه غشا صنعت ایساتیس، علاوه بر صادرات خوب این محصول، زمینه توسعه آن را هم فراهم نماییم.

بنیاد جهانی انرژی علاوه بر این موضوع طرح‌های دیگری که به صورت ویژه مورد نیاز کشور است را هم می‌خواهد به کشور منتقل نماید که از جمله آن می‌توان به حوزه ساختمان‌های پیش ساخته GHS، لوله‌های انتقال آب GRP، درمان و پزشکی و موارد مختلف دیگر که می‌تواند زمینه توسعه بیشتر کشور را فراهم نماید.

هزارخانی ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی‌های انتقال تکنولوژی‌های بنیاد جهانی انرژی، مشارکت این بنیاد در سرمایه‌گذاری طرح‌ها است که زمینه تسهیل در انتقال و راه‌اندازی کارخانه‌ها در ایران را فراهم می‌کند.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.