• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

توسعه گردشگری ایران با اهتمام به صنعت اسب

  • کد خبر : 23724
  • 18 نوامبر 2023 - 21:36
توسعه گردشگری ایران با اهتمام به صنعت اسب
گردشگرآنلاین - سرپرست کمیته جشنواره‌ها و مسابقات زیبایی نژادی در فدارسیون سوارکاری کشور با اشاره به اهتمام یزدی‌ها به صنعت اسب و تولید در این بخش، گفت: اسب‌های موجود در تنها یکی از شهرستانهای یزد با اسب‌های حتی دو استان در کشورمان برابری می‎کند.

به گزارش گردشگرآنلاین، «محمدعلی جاویدی برازنده» در حاشیه سی و چهارمین جشنواره زیبایی اسب عرب خون خارجی در رده “c ” ایکاهو که به میزبانی مجموعه گردشگری، تفریحی و سوارکاری بیک در شهرستان اشکذر یزد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه سوارکاری که بعضاً به اشتباه اسب‌سواری نیز خوانده می‎شود، در دنیا به عنوان یک صنعت شناخته می‎شود و در کشور ما نیز این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

وی در مورد جایگاه این صنعت در استان یزد نیز گفت: خوشبختانه اهتمام خوبی از سوی یزدیها و مسئولان این استان به صنعت اسب وجود دارد به طوری که تعداد اسبهای موجود در تنها یکی از شهرستانهای استان یزد با اسبهای یک استان و حتی دو استان در کشورمان برابری می‎کند.

وی با اشاره به برگزاری سی و چهارمین مسابقات زیبایی اسب در استان یزد، گفت: این مسابقات با استفاده از داوران خارجی و کادر فنی داخلی به نحو بسیار مطلوبی برگزار شد و استقبال یزدی‌ها و مسئولان استان نیز از این رقابتها بسیار عالی و بی نظیر بود.

جاویدی با بیان این  سوارکاری در رشته‌های مختلفی اعم از کورس یا اسب دوانی، پرش با اسب، درساژ و ولتیژ (حرکات ژیمناستیک روی اسب) و مسابقات استقامت در مسابقات مختلف و البته جشنواره‌های زیبایی برگزار می‎شود، گفت: تفاوت جشنواره‎های زیبایی با سایر رشته‎های سوارکاری در این است که این رشته فاقد سوارکار است و اسب‌ها با یک هدایت‌کننده وارد میدان می‌شوند و داوران براساس مولفه‎هایی مانند تناسب اندام، حرکت و تعادل اسب، اندام حرکتی و وضعیت سر و گردن و تیپ و نژاد آنها را قضاوت می‎کنند.

بیشتر بخوانید:
میزبانی جشنواره زیبایی اسب ایران به اشکذر رسید
چهارمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن برگزار شد
مجموعه گردشگری پرورش اسب و سوارکاری در گنبدکاووس احداث می‌شود

وی تاکید کرد: قطعاً برگزاری این جشنواره‌ها و مسابقات زیبایی به پرورش‌دهندگان اسب کمک می‌کند تا در جهت پرورش نژادها و تولیدات بهتر و با قیمتهای بالاتر اقدام کنند و عرصه را برای خرید و فروش و حتی صادرات اسب که متاسفانه تاکنون تلاش و همتی برای آن از سوی سه ارگان محترم یعنی دامپزشکی، جهادکشاورزی و فدراسیون سوارکاری کشورمان صورت نگرفته است، فراهم آید و جلوی قاچاق اسب که جزو ذخایر ژنتیکی کشورمان به شمار می‌آید، گرفته شود.

سرپرست کمیته جشنواره‌ها و مسابقات زیبایی فدراسیون اضافه کرد: خوشبختانه برگزاری این مسابقات در مکانهای فرهنگی، ورزشی و تفریحی که از امکانات متنوعی نیز برخوردارند، می‎تواند نقش موثری هم در توسعه گردشگری استان‌ها و کشورمان به همراه داشته باشد و این اماکن را در زمره اماکن گردشگری درآورد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه گردشگری اسب به عنوان نمونه در استانهای شمالی و ساحلی کشورمان می‎تواند در قالب تورهای جنگلی به صورت سواره و در استانهای کویری مانند یزد نیز با توجه به مجاورت کویرهای زیبا به همین نحو برگزار شود.

جاویدی در مورد جایگاه اسبهای ایران در رقابتهای بین‌المللی نیز تصریح کرد: داوران خارجی که قضاوت این رقابتها در کشورمان را انجام می‎دهند، همگی به این موضوع اذعان دارند که حضور اسبهای کشورمان در مسابقات اروپایی می‌توانند منجر به کسب رتبه‌های اول تا سوم برای کشورمان شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23724

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.