• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
4

رالی‌تور گردشگری خانوادگی «از رمضان تا فطر» آغاز شد

  • کد خبر : 7548
  • 13 آوریل 2022 - 11:22
رالی‌تور گردشگری خانوادگی «از رمضان تا فطر» آغاز شد

گردشگرآنلاین – رالی‌تور گردشگری خانوادگی «از رمضان تا فطر» با شرکت خودروهای کمپر از سوی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی آغاز به کار کرد.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین، این رالی‌تور که به مدت سه هفته به طول می‌انجامد در مسیر استان‌های تهران، مازندران، گلستان، سمنان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس در حرکت خواهد بود.
کمپرهای شرکت‌کننده با هدف توسعه فعالیت‌های اتومبیل‌رانی و ترویج سفرهای مسئولانه از مناطق گردشگری، تاریخی و طبیعی مسیر از جمله پیست آبعلی، پارک جنگلی بهشهر، جنگل نکا، بندر ترکمن، روستای آشوراده، شهر کردکوی، جنگل جهان‌نما، منطقه تاریخی خالد نبی، جنگل ابر شاهرود، شهر اصفهان، شهرضا، کهگیلویه و بویراحمد و آباده عبور و از این جاذبه‌ها دیدن می‌کنند.
رالی‌تور گردشگری خانوادگی از رمضان تا فطر روز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ با رسیدن به منطقه تاریخی پاسارگاد به کار خود پایان خواهد داد و پس از آن، روزهای سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت‌ماه نیز همایش کشوری کمپرها و کاروان‌ها با حضور شرکت‌کنندگان و دیگر کمپرداران و علاقه‌مندان در این منطقه برگزار خواهد شد.

رشته اتومبیل رانی شاخه رالی رالی نوعی اتومبیلرانی است که در جاده‌های عمومی یا خصوصی با تولیدات اصلاح شده یا اتومبیل‌های مخصوص جاده ای ساخته شده مخصوص انجام می‌شود. این با عدم اجرای بر روی مدار مشخص می‌شود، اما در عوض در یک قالب نقطه به نقطه است که در آن شرکت کنندگان و رانندگان مشترک آنها بین نقاط کنترل تنظیم شده (مراحل ویژه) رانندگی می‌کنند، و در فواصل منظم از یک یا چند نقطه شروع حرکت می‌کنند. تجمعات ممکن است با سرعت خالص در مراحل یا جایگزین با رانندگی به یک زمان ایده‌آل از پیش تعیین شده در مراحل برنده شوند.

اصطلاح «رالی»، به عنوان شاخه ای از اتومبیلرانی، احتمالاً از اولین رالی مونت کارلو در ژانویه ۱۹۱۱ تشکیل شده‌است. تا اواخر دهه ۱۹۲۰، در موارد دیگر تعداد کمی از این اصطلاح استفاده می‌کردند. رالی‌تور تجمع خود را می‌توان در مسابقه کالسکه بدون اسب پاریس-روئن ۱۸۹۴ (Concours des Voitures sans Chevaux)، با حمایت مالی یک روزنامه پاریس، Le Petit Journal، جستجو کرد که توجه عمومی و ورودی‌های تولیدکنندگان برجسته را به خود جلب کرد. براساس گزارش مشاهداتی که در هر اتومبیل سوار می‌شدند، توسط هیئت داوران جوایز به وسایل نقلیه تعلق می‌گرفت. برنده رسمی آلبرت لمیتر بود که رالی‌تور با یک اسب بخار ۳ اسب بخار رانندگی می‌کرد، اگرچه Comte de Dion اول شده بود، اما وسیله نقلیه مجهز به بخار وی برای مسابقات رسمی واجد شرایط نبود. این رویداد مستقیماً به یک دوره مسابقات جاده ای شهر به شهر منجر فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی، که بسیاری از ویژگی‌های موجود در تجمع‌های بعدی را به شما معرفی کردند: زمان شروع فردی با اتومبیل‌هایی که برخلاف ساعت کار می‌کنند و نه سر به سر.

منبع: فارس 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.