• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

رونق گردشگری در گرو ساخت هتل های جدید

  • کد خبر : 7217
  • 26 مارس 2022 - 19:40
رونق گردشگری در گرو ساخت هتل های جدید

گردشگرآنلاین – درامدهای سرشار درحوزه گردشگری ورونق صنعت هتلداری و مراکز اقامتی میتواند جایگزین مناسبی برای اقتصاد بدون نفت در کشورمان باشد.

به گزارش گردشگرآنلاین، ساخت هتل و هتل داری یکی از مولفه های اصلی تاثیر گذار در توسعه گردشگری است.به رغم فعالیت ۱۹٫۵۶۳ واحد اقامتی در کشور، این صنعت بدلیل وجود جاذبه های گردشگری فراوان، همچنان نیازمند توسعه مراکز اقامتی است.

گردشگری سومین صنعت پردرآمد دنیاست اما در ایران صنعتی نوپا محسوب می شود و تا جایگاه مناسب فاصله دارد.صنعت گردشگری در همه کشورها سه هدف اصلی را دنبال می‌کند. اشتغال زایی، ارز آوری و درآمد زایی. سه ضلع مثلث صنعت گردشگری. در حال حاضر در کشور ما ۴۵۷ هتل یک تا پنج ستاره، هتل بیمارستان، هتل سنتی و ۱۳۳ هتل آپارتمان در دست احداث است. مراکزی که می توانند زمینه ساز توسعه گردشگری خارجی هم باشند.حالا ایران بیش از گذشته به عنوان جزیره ای امن برای گردشگران در غرب آسیا شناخته شده و گردشگران خارجی ورودی به کشور افزایش یافته. دولت و بخش خصوصی باید بر اساس ( سند راهبردی توسعه گردشگری مصوب جلسه مورخ ۹۹/۰۴/۲۹ هیات وزیران ) از لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به کمک هم فضای مناسبی رو برای میزبانی از گردشگران مهیا سازند.

طبق سند چشم انداز، سهم ایران از گردشگری جهانی باید به دو درصد افزایش یابد تا در سال ۱۴۰۴ حدود ۳۰ میلیارد دلار از محل گردشگر ورودی، درآمد داشته باشیم.با توجه به اینکه ایران پنجمین کشور دارای جاذبه های طبیعی و دهمین کشور جاذبه های باستانی در جهان است، با سرمایه‌گذاری در این صنعت، می تواند به بزرگ‌ترین قطب گردشگری منطقه تبدیل شود.

برای این منظور کافیست زندگی سنتی روستایی و غذاها، البسه و فضاهای محلی را برای خانوارهای شهری که می خواهند چند روزی از مدرنیسم به سنت پناه ببرند بازسازی کنید. اگر بدرستی برنامه ریزی کنید تعداد کثیری گردشگر داخلی و خارجی مهمان شما هستند به خصوص در این زمانه که بازگشت مجدد به طبیعت مد روز شده است. معرفی طرح اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که بر خلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و به نوعی اقامتگاهی بومی و محلی است که عمدتا در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه ای که مطلوب برای مسافران باشد اداره می شوند. در این اقامتگاهها سعی بر این است تا میهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل خاص آشنا شده و از غذاهای محلی آنجا استفاده و در محیطی طبیعی سفر خود را به انجام برساند. تفاوت اقامتگاه های بوم گردی با هتل و مهمانپذیر اقامتگاه بوم گردی اقامتگاهی برای گردشگران است

منبع: صداوسیما 

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=7217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.