• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
سرپرست میراث فرهنگی مازندران:

مازندران با تنوع رشته‌های صنایع دستی مواجه است

  • کد خبر : 23767
  • 19 نوامبر 2023 - 18:21
مازندران با تنوع رشته‌های صنایع دستی مواجه است
گردشگرآنلاین - سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اهمیت رونق صنایع دستی در اقتصاد گفت: مازندران با تنوع رشته های صنایع دستی روبرو است.

به گزارش سرویس خبری گردشگرآنلاین از استان مازندران، حسین ایزدی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه دوره آموزش فنون زیرلعابی در مازندران برگزار می‌شود، افزود: این دوره آموزشی در راستای سلسله آموزش‌های شاغلان صنایع‌دستی با نظارت واحد آموزش صنایع‌دستی در راستای ارتقای رشته‌های صنایع دستی مازندران برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، افزود: آشنایی با انواع بدنه سرامیکی و سفالی، ساخت انگور و انگور رنگی متناسب با بدنه‌های رسی و سرامیکی، ساخت رنگ با استفاده از آستین‌ها و اکسیدهای رنگی در نقاشی، آشنایی با انواع روان‌سازی در ترکیب رنگ، اجرای تکنیک‌های آبرنگی، تزئینات بدنه، شیوه‌های زیرلعابی و آسیب‌شناسی و عیوب رایج از جمله سرفصل‌های این دوره آموزشی است.

بیشتر بخوانید:
مازندران به قطب گردشگری سلامت کشور تبدیل می‌شود
تکمیل موزه دفاع مقدس مازندران در انتظار سفر رئیس‌جمهور
عملیاتی شدن ساخت اسکله های تفریحی مازندران با تصمیم ملی

وی با اشاره به اهمیت رونق صنایع‌دستی و رشته‌های صنایع دستی مازندران در اقتصاد و اشتغالزایی در منطقه تصریح کرد: مازندران با تنوع رشته‌های صنایع‌دستی و تولیدات هنری روبه‌رو است تلاش اداره‌کل براین است با برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی در زمینه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، تولیدات هنرمندان را با سلیقه و نیاز مخاطب نزدیک کند.

ایزدی شناسایی نیاز بازار را اولین قدم در بازاریابی برشمرد و گفت: افزایش کیفیت، کاربردی‌کردن، استفاده از المان‌های هنری و نوآوری و خلاقیت در ساخت و تولید صنایع‌دستی هدف اصلی برگزاری این سلسله آموزش‌هاست.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23767

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.