• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

مسجد تاریخانه دامغان در فهرست آثار جهان اسلام ثبت می‌شود

  • کد خبر : 23436
  • 11 نوامبر 2023 - 16:56
مسجد تاریخانه دامغان در فهرست آثار جهان اسلام ثبت می‌شود
گردشگرآنلاین - مدیرکل میراث استان سمنان از پیگیری این اداره کل برای ثبت مسجد تاریخانه دامغان در فهرست آثار جهان اسلام خبرداد.

به گزارش گردشگرآنلاین، امیر کرم‌زاده در آیین رونمایی از اپلیکیشن جامع گردشگری استان سمنان اظهار داشت: تا کنون مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی در روستای قلعه‌نو خرقان در فهرست آثار جهان اسلام به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم گردشگری در استان سمنان افزود: معرفی این ظرفیت‌های مهم گردشگری یکی از اولویت‌های مهم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اپلیکیشن جامع گردشگری این استان را ظرفیتی کم‌نظیر در راستای تحقق است هدف عنوان و خاطرنشان کرد: این اپلیکیشن، همه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری در استان سمنان را معرفی کرده است.

کرم‌زاده با اشاره به دیگر امکانات و مزیت‌های اپلیکیشن جامع گردشگری استان سمنان که با نام “پارکوپلو” معرفی و رونمایی شده است عنوان کرد: این نرم افزار موبایلی علاوه بر مراکز اقامتی و جاذبه‌هایی گردشگری همچنین مشاهیر، بازی‌های بومی و محلی، مرکز خدماتی مانند رستوران‌ها و جایگاه‌های عرضه سوخت، مراکز عرضه صنایع دستی، پارک‌ها و همه ظرفیت‌های گردشگری در هشت شهرستان استان سمنان را در اختیار کاربران گذاشته است.

بیشتر بخوانید:
تمدن ۷ هزار ساله دامغان قطب گردشگر پذیر استان سمنان است
اقدامات پیشگیرانه برای عبور سیلاب از بناهای تاریخی دامغان
کیسه “مراد” آیینی ۵۰۰ ساله

وی با بیان اینکه اپلیکیشن جامع گردشگری استان سمنان حاصل بیش از ۹ ماه تلاش تخصصی متخصصان همین استان بوده است خاطرنشان کرد: امروز و پس از رونمایی از این دستاورد ارزشمند، همه دلسوزان صنعت گردشگری بیاید در معرفی آن بکوشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به حضور یکصدهزار دانشجو در دانشگاه‌های این استان گفت: امروز انتظار ما این است که حداقل ۲۰ هزار دانشجو در استان سمنان است اپلیکیشن جامع را نصب و از خدمات آن بهره‌مند شوند.

کرم‌زاده با اشاره به سکوهای انتشار این نرم‌افزار موبایلی خاطرنشان کرد: “پارکوپلو” هم اکنون با همین نام در کافه بازار قابل دانلود و نصب است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23436

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.