• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

وضعیت گردشگری کنگاور صدای معاون استاندار کرمانشاه را درآورد

  • کد خبر : 24006
  • 06 دسامبر 2023 - 11:20
وضعیت گردشگری کنگاور صدای معاون استاندار کرمانشاه را درآورد
گردشگرآنلاین - سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: در حوزه گردشگری شهرستان کنگاور هیچ اقدام مؤثری انجام نشده و باید برای آن اقدام جدی انجام شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، عبدالوحید محمدی در نشست شورای اداری که در فرمانداری کنگاور برگزار شد با اشاره به اینکه هیچ اتفاقی در حوزه گردشگری کنگاور نیفتاده است اظهار داشت: این شهرستان نیاز به طرح جامع گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه معبد آناهیتا بک ظرفیت بسیار خوب گردشگری در این شهرستان است عنوان کرد: مجتمع‌های گردشگری در مسیرهای این شهرستان باید ایجاد و به مسائل بهداشتی قصابی‌ها و واحد‌های خبازی رسیدگی شود.

ضرورت ایجاد زائرسرا در کنگاور

ایرج صادقی‌فر فرماندار کنگاور در این نشست اظهار داشت: شهرستان کنگاور رتبه دوم تولیدات دامی استان را دارد، سالانه ۲۰۰۰ تن عسل تولید می‌کند و ۱۵ هزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین نگهداری می‌شود.

وی با اشاره به رتبه اول کنگاور در کشت کلزا عنوان کرد: ۱۳ واحد گلخانه‌ای در این شهرستان وجود دارد.

صادقی‌فر با بیان اینکه این شهرستان با وجود تمایل سرمایه‌گذار از کشتارگاه طیور محروم است گفت: ۵۵ واحد مرغداری در این شهرستان وجود دارد که یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام می‌دهند و کشتارگاه طیور بسیاری از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

فرماندار کنگاور با بیان اینکه امسال ۴۳ هزار تن گندم در این شهرستان تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش یافت افزود: ۵۰ درصد اراضی شهرستان از آبیاری مدرن برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ واحد صنعتی در این شهرستان وجود دارد که عمده آن‌ها کوره‌های آجرپزی است گفت: هشت سمن فعال در حوزه محیط زیست و درمان در شهرستان وجود دارد و آمار طلاق نیز در ۶ ماه ابتدای امسال کاهش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید:
“تاق بستان” با محور ساسانی ثبت جهانی می‌شود
غرق یک محوطه باستانی دیگر
آغاز عملیات اجرایی یک پروژه گردشگری در هر ماه در کرمانشاه
مروری بر سفر ضرغامی به کردستان و کرمانشاه
۲۵ محوطه تاریخی کرمانشاه نیاز به کاوش باستان شناسی دارند

۶۰ درصد واحد‌های روستایی شهرستان مقاوم‌سازی شده است

صادقی‌فر با بیان اینکه ۶۰ درصد واحد‌های روستایی شهرستان مقاوم‌سازی شده است عنوان کرد: در هشت سال گذشته یک واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان ساخته نشده بود اما با پیگیری استاندار زمین ۴۱ هکتاری برای نهضت ملی مسکن تأمین شد و ۱۶۰۰ نفر از جوانان در آینده نزدیک صاحب خانه می‌شوند.

وی گفت: برای ۱۴۰۰ واحد باقی مانده نیز مشاور تهیه شده و در حال تهیه طرح هستیم.

صادقی‌فر افزود: اردوگاه حلبچه کنگاور ۳۰ سال بدون استفاده بود و اخیراً به عنوان مرکز صیانت از اشتغال افراد بهبودیافته از اعتیاد آماده‌سازی شده است که معتادان بعد از سم زدایی برای مهارت آموزی به این مرکز هدایت می‌شوند و ۱۰ کارگاه در این مرکز راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به مشکل آب شرب در این شهرستان گفت: در سه سال گذشته چاه‌هایی در حوزه روستاها حفر شد و چنانچه برای مناطق شهری حفر نشود با مشکل جدی آب مواجه خواهیم شد.

صادقی‌فر با اشاره به ضرورت ایجاد زائرسرا در کنگاور عنوان کرد: با توجه به تردد زائران از این شهرستان باید زائرسرا ایجاد شود که مکانی در اردوگاه قدس برای آن در نظر گرفته شده است.

فرماندار کنگاور فرسوده بودن ماشین‌آلات شهرداری، نبود نردبان بلند برای آتش‌نشانی و کمبود پزشک را از دیگر مشکلات این شهرستان عنوان کرد.

گردشگری کنگاور - معبد آناهیتا کنگاور

گردشگری کنگاور – معبد آناهیتا کنگاور

نیاز به ۱۶۰ میلیارد تومان برای اجرای ۱۱ طرح کشاورزی کنگاور

وی گفت: ۱۱ طرح کشاورزی نیازمند ۱۶۰ میلیارد تومان و هفت طرح صنعتی نیز نیازمند ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار هستند.

حجت‌الاسلام سیدرضا حسینی امام جمعه کنگاور نیز در این نشست با اشاره به اینکه در دو دهه گذشته اوضاع بودجه بسیار مناسب بود اما از آن شرایط استفاده نشد اظهار داشت: استاندار کرمانشاه وارث عقب افتادگی‌های مزمن است و زمانی که سرریز بودجه وجود داشت آبدانی انجام نشد.

وی با بیان اینکه وضعیت ادارات این شهرستان در شأن نظام نیست و باید ۲۰ سال پیش بازسازی می‌شد عنوان کرد: صنایع، مراکز تفریحی و مساجد در این شهرستان وضعیت نامناسبی دارند.

حسینی با اشاره به ضعف فرهنگی در شهرستان گفت: چنانچه فرهنگ اصلاح شود اقتصاد نیز اصلاح می‌شود.

فرهادی مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: عملیات اجرایی سد کبوتر لانه از اواخر دهه هشتاد آغاز شد اما در دو سال اخیر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش گردشگرآنلاین به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه این سد تا اواسط یا اواخر دی ماه آبگیری می‌شود عنوان کرد: ۷۰ هزار مترمکعب خاکریزی انجام شده و به صورت دو شیفت کار می‌شود و ۱۵۰ میلیارد تومان از وزارت نیرو و ۵۰ میلیارد تومان از منابع استانی برای آن تخصیص می‌یابد.

فرهادی گفت: مطالعه طرح آبرسانی بلندمدت انجام شده و اعتبار مناسبی نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=24006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.