• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
استاندار گلستان:

گردشگری آشوراده و طرح طبیعت‌گردی مجوز گرفت

  • کد خبر : 23992
  • 06 دسامبر 2023 - 11:10
گردشگری آشوراده و طرح طبیعت‌گردی مجوز گرفت
گردشگرآنلاین - استاندار گلستان گفت: در سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان آغاز عملیات اجرایی طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده انجام خواهد شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، علی‌‌محمد زنگانه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی که با موضوع رفع چالش‌های پروژه‌های گردشگری استان در سالن جلسات دادگستری گلستان برگزار شد، اظهار داشت: کارگروه اقتصاد مقاومتی دلسوزانه برای رفع چالش‌ها تلاش می‌کند و یکی از موضوعات بسیار مهم گلستان بحث گردشگری است که طرح گردشگری آشوراده در این حوزه ارائه شده است.

وی ادامه داد: تلاش‌های زیادی برای اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده انجام شده و در حال حاضر شرایط به صورتی است که در سفر دوم رئیس جمهور به گلستان آغاز عملیات اجرایی این پروژه را خواهیم داشت.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: همه مجوزهای لازم برای این پروژه اخذ شده و تاکید ما بر این است که همه ملزم به رعایت قانون هستند و ما هیچ اقدامی را خارج از قانون انجام نخواهیم داد.

زنگانه تصریح کرد: صندوق ملی محیط زیست و سرمایه‌گذار در قالب صندوق پروژه، وارد موضوع خواهند شد و حتی مجوزهای لازم ورود بخش خصوصی تا ۳۰ درصد سرمایه‌گذاری نیز صادر شده است.

وی اضافه کرد: صدور موافقت اصولی برای اجرای بومگردی با محوریت مالکان در جزیره آغاز شده و اقدامات مکمل برای سایت پشتیبان هم در حال پیگیری است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: عملکرد دستگاه‌ها برای اجرای پروژه طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده ارزیابی خواهد شد و ما در اجرای این پروژه بسیار مصمم و پیگیر هستیم و با هر مدیری که کوتاهی کند برخورد خواهیم کرد.

زنگانه با اشاره به منطقه گردشگری زیارت، تصریح کرد: این منطقه نیز یکی از مناطق با ارزش گردشگری در استان گلستان است. تله‌کابین علی‌آبادکتول به مراحل خوبی رسیده و آغاز عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

تفاهم نامه سرمایه گذاری طرح طبیعت گردی آشوراده امضا شد

تفاهم نامه سرمایه گذاری طرح طبیعت گردی آشوراده امضا شد

به گزارش گردشگرآنلاین، همچنین روابط عمومی استانداری گلستان در مطلبی نوشت: تفاهم نامه طرح طبیعت گردی آشوراده به امضای دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان، دکتر حسن اکبری معاون سازمان حفاظت محیط زیست، دکتر رضا انجم شعاع مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست و دکتر ارازولی ناعمی سرمایه گذار بخش خصوصی رسید.

در این جلسه که امروز سه شنبه ۱۴ آذر برگزار شد، استاندار گلستان ضمن تقدیر از همراهی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: طرح طبیعت گردی و گردشگری آشوراده تنها شامل ۲۲ هکتار طبیعت گردی داخل جزیره نمی شود بلکه ۱۳۸ هکتار در ساحل بندرترکمن را نیز در بر می گیرد که البته این فضا می تواند برای سرمایه گذار ارزش اقتصادی داشته باشد.
وی افزود: ظرفیت اراضی تحت مدیریت دستگاه ها نظیر ۲۴ هکتاری در اختیار ماهیان خاویاری، ۱۹ هکتاری بافت تحت مدیریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اردوگاه دانش آموزی تحت مالکیت آموزش و پرورش می تواند بدون بارگذاری جدید امکان گردشگردی و طبیعت گردی را فراهم آورد.
استاندار گلستان با بیان اینکه یکی از دغدغه های دوستداران محیط زیست عدم بارگذاری های جدید بوده، یادآور شد: فضاهای تحت مالکیت دستگاه های  اجرایی، ما را از بارگذاری های جدید بی نیاز می کند.
دکتر زنگانه تاکید کرد: همراهی شورای راهبری محیط زیست بسیار راه گشا بوده و تمامی اقدامات در چارچوب موضوعات محیط زیستی است و از تمامی محیط بانان می خواهم هر موضوع خارج از عرف موضوعات محیط زیستی را گزارش دهند تا در کمترین زمان ممکن پیشگیری از اقدامات معارض با محیط زیست صورت گیرد.
لازم به ذکر است، شرکت صندوق پروژه گردشگری آشوراده با تفاهم نامه صندوق ملی محیط زیست و سرمایه گذار شکل گرفته و پس از اخذ مصوبه ماده ۲۳ و تجهیز کارگاه، اجرای آن آغاز می شود.
تفاهم نامه سرمایه گذاری طرح طبیعت گردی آشوراده امضا شد

تفاهم نامه سرمایه گذاری طرح طبیعت گردی آشوراده امضا شد

تفاهم نامه سرمایه گذاری طرح طبیعت گردی آشوراده امضا شد

تفاهم نامه سرمایه گذاری طرح طبیعت گردی آشوراده امضا شد

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23992

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.