• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

گردشگری درمانی با دریای مرده

  • کد خبر : 3811
  • 26 دسامبر 2021 - 14:22
گردشگری درمانی با دریای مرده

گردشگرآنلاین – گردشگری درمانی نوعی از گردشگری است که در اردن به واسطه وجود چشمه های آب گرم، دریای مرده و بسیاری دیگر از جاذبه های درمانی رونق بسیار زیادی داشته است.

به گزارش سرویس بین الملل گردشگرآنلاین، اردن یکی از مهمترین مقاصد گردشگری به ویژه گردشگری درمانی خاورمیانه است. این کشور از آثار تاریخی باشکوه بسیاری برخوردار است که گردشگران را از سراسر جهان برای سفر به اردن جذب می کند، مانند پترا، مهمترین مکان تاریخی اردن.

یکی از معروف ترین مناطق طبیعی اردن که به دلیل اثرات درمانی آن محبوبیت دارد، چشمه های آب گرم Ma’In است. این منطقه در حدود ۵۸ کیلومتری جنوب امان، پایتخت اردن، ۱۲۰ متر زیر سطح دریا قرار دارد و میزبان بیش از ۱۶۰ چشمه طبیعی با دماهای مختلف است. چنین مناطق طبیعی مسافران زیادی را از مناطق مختلف جهان برای گذراندن تعطیلات خود در اردن جذب می کند.

چشمه های آب گرم طبیعی در معین حاوی درصد بالایی از مواد معدنی مختلف مانند کلسیم، کلرید سدیم، گاز رادو، سولفید هیدروژن و دی اکسید کربن است. دمای هوا در برخی از چشمه ها ممکن است تا ۶۳ درجه سانتیگراد نیز برسد. بسیاری از گردشگرانی که به اردن سفر می کنند، عاشق کشف گنجینه های طبیعی این کشور هستند.

هنگام بازدید از چشمه های طبیعی عین معین، تعداد زیادی از مسافرانی که به دلایل درمانی به اردن سفر می کنند، مشاهده می شود که آب این چشمه ها شفا دهنده بیماری های مختلف از جمله بیماری های پوستی، بیماری های گردش خون، دردهای استخوانی و ماهیچه ای و چندین بیماری دیگر است. شرایط سلامتی.

در واقع، محبوب ترین منطقه برای گردشگری درمانی در اردن، دریای مرده است که در سراسر جهان بسیار مورد علاقه است. منطقه دریای مرده از ویژگی‌های آب و هوایی بی‌نظیری برخوردار است، زیرا فاقد رطوبت است.

وجود چشمه های گوگردی که درمان کننده بیماری های مختلف به ویژه بیماری های پوستی و روماتیسم است از مهمترین ویژگی های این منطقه است. دریای مرده پست ترین نقطه روی کره زمین و همچنین شورترین دریا در کل کره زمین است. این واقعیت سالانه هزاران مسافر را برای رزرو تعطیلات خود در اردن جذب می کند.

هنگامی که سازمان جهانی بهداشت دریای مرده را به عنوان یکی از بهترین نقاط جهان برای درمان بیماری های پوستی در سال ۲۰۱۱ انتخاب کرد، نقطه عطفی مهمی در تاریخ و توسعه کل منطقه شد.

بسیاری از استراحتگاه های واقع در سواحل دریای مرده خدمات درمانی طبیعی فوق العاده ای را بدون استفاده از هیچ گونه مواد شیمیایی یا دارویی ارائه می دهند. این امر با پیروی از پیشرفته ترین استانداردهای درمان های طبیعی درمانی در جهان انجام می شود. در چند دهه گذشته چنین استراحتگاه هایی در بین مسافرانی که به اردن سفر می کنند محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

یکی دیگر از مناطق باشکوه اردن که به دلیل گردشگری درمانی شهرت دارد، چشمه های آبی افرا است. این منطقه که در بخش جنوبی پادشاهی اردن قرار دارد، دارای ۱۵ چشمه آب طبیعی با دمای ۴۵ تا ۴۸ درجه سانتیگراد است. زیاد بسته های مسافرتی به اردن از جمله بازدید از چشمه های افرا.

آب چشمه‌هایی که سرشار از مواد معدنی هستند، آبشارهای شگفت‌انگیزی را تشکیل می‌دهند که در انتهای آن در دریاچه‌هایی جمع شده‌اند که شنا کردن در آنها بسیار جذاب است. از فواید درمانی چشمه افرا می توان به کمک به درمان بیماری هایی از جمله ناباروری، سفت شدن رگ ها، کم خونی و روماتیسم اشاره کرد.

اگر برای یک تعطیلات راحت و آرام برنامه ریزی می کنید، تور اردن یکی از گزینه های عالی شما خواهد بود. این کشور تمام امکانات لازم برای داشتن یک تعطیلات به یاد ماندنی را دارد.

ترجمه این مطلب توسط تیم مترجم گردشگر آنلاین
انجام شده و منبع اصلی آن وبسایت Medhat Elsergany است

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=3811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.