• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان:

۱۰روستای هدف گردشگری در استان کرمان تعیین شده است

  • کد خبر : 23584
  • 14 نوامبر 2023 - 14:36
۱۰روستای هدف گردشگری در استان کرمان تعیین شده است
گردشگرآنلاین - معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان گفت: ۱۰ روستای هدف گردشگری در استان کرمان تعیین شده است که برای توسعه آنها باید زیرساخت‌های لازم گسترش پیدا کند.

به گزارش گردشگرآنلاین، رضا بردبار با اشاره به وجود حدود ۵۶۰۰ روستا در استان کرمان اظهار کرد: روستاهای بندر هنزا، میمند، سکنج، دهبکری، خبر، طرز، ده لولو، دلفارد، بیدخون و سیرچ از روستاهای هدف گردشگری هستند که از بین این روستاها، تنها دهبکری تبدیل به شهر شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه گردشگری روستایی تحت تأثیر منابع فرهنگی، طبیعی، تاریخی، نواحی روستایی به عنوان یک کالا فرهنگی گردشگری قابل عرضه است، اظهار کرد: روستاها یکی از مقاصد مهم گردشگری به‌شمار می‌آیند و به دلیل جذابیت‌های خاصی که دارند سالانه علاقه‌مندان و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کنند.

او با بیان اینکه ایجاد گردشگری روستایی باعث ثبات در اشتغال، پویایی در تجارت و برابری درآمد بین ساکنان مناطق شهری و روستایی می‌شود، افزود: این صنعت بکر ظرفیت‌های زیادی دارد و می‌تواند برای کسب درآمد، اشتغال‌زایی و ایجاد تغییرات مثبت در درآمد روستاییان اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید:
۲ کاروانسرای استان کرمان ثبت جهانی خواهد شد
ایجاد واحدهای بومگردی در روستاها کمک به اشتغال منطقه است
۱۲ شیء تاریخی هزاره سوم قبل از میلاد در کرمان مرمت شد

بردبار بیان کرد: مواردی چون رویش گیاهان دارویی یا صنعتی، جاذبه‌های کوهستانی و جنگلی، میراث تاریخی، وجود امامزاده‌ها و میراث باستانی از جمله ملاک‌های انتخاب یک روستا به عنوان روستای هدف گردشگری است.

او افزود: البته تعداد زیادی از روستاهای استان نیز به طور رسمی روستای هدف گردشگری نیستند، اما سالانه تعداد زیادی مسافر و گردشگر برای بهره‌مندی از جاذبه‌های آنها به این روستاها سفر می‌کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه مهمترین عاملی که باعث رونق گردشگری روستاها می‌شود، وجود زیرساخت‌ها است، گفت: برای توسعه گردشگری روستاها باید زیرساخت‌های لازم گسترش پیدا کرده و مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه ایجاد بوم‌گردی‌ها از جمله مواردی است که باید در روستاها مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: مردمی که به این مناطق می‌روند انتظار دارند در مناطق روستایی مکان‌هایی وجود داشته که در آنجا از غذای محلی استفاده کنند.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://gardeshgaronline.ir/?p=23584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.