• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
7
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد؛

آغاز محوطه‌سازی دریاچه‌ دوقلوی سیاه گاو آبدانان

  • کد خبر : 5664
  • 26 دسامبر 2021 - 14:35
آغاز محوطه‌سازی دریاچه‌ دوقلوی سیاه گاو آبدانان

گردشگرآنلاین – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از آغاز عملیات محوطه‌سازی دریاچه‌ دوقلوی سیاه گاو شهرستان آبدانان خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده در ارتباط با دریاچه‌ دوقلوی سیاه گاو آبدانان اظهار کرد: عملیات محوطه‌سازی، بهسازی و راه‌دسترسی دریاچه‌های دوقلوی شهرستان آبدانان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: چشمه‌های دوقلوی سیاه گاو شهرستان آبدانان یک اعجاز الهی و یک مکان جذاب بی‌نظیر در کشور است که به منظور توسعه صنعت گردشگری و شناسایی این پدیده در روستای ژیور احداث و تجهیز شده است.

شنبه‌زاده با بیان اینکه ایجاد این گونه زیرساخت‌ها باعث رونق گردشگری می‌شود، تصریح کرد: این دریاچه از نادرترین پدیده‌های طبیعی کشور است و همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده است، اطراف آن را دشت‌ها و کوه‌های نسبتاً مرتفع فراگرفته و دارای جلوه‌های بهاری و پاییزی جذاب و دیدنی است.

وی گفت: دریاچه‌ دوقلوی سیاه گاو آبدانان شامل دو دریاچه یا چشمه بالادست و پایین دست است که عمق هر کدام از آن‌ها بیش از ۲۰ متر بوده که به وسیله یک کانال رودخانه‌ای ۱۰ متری به‌هم متصل شده است.

دریاچه دوقلو سیاه گاو

دریاچه دوقلو سیاه گاو

دریاچهٔ دوقلوی سیاه‌گاو دریاچه‌ای واقع در شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام است. مهم‌ترین پدیدهٔ گردشگری شهرستان آبدانان «دریاچهٔ دوقلوی سیاه‌گاو» است. اطراف این دریاچهٔ طبیعی را دشت‌ها و کوه‌های نسبتاً مرتفع فراگرفته‌است. این دریاچه را به این دلیل دوقلو نامیده‌اند که به وسیلهٔ کانالی طبیعی به عرض ۸ متر، عمق ۴ متر، و به طول ۷۰ متر به هم مرتبط هستند. این دو دریاچه دارای آبی زلال هستند، به‌طوری‌که می‌توان تا عمق ۳۰متریِ آن را که شبیه آکواریومی پُر از ماهی است، مشاهده کرد.

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=5664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.