• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
7
معاون استانداری کرمانشاه:

اربعین امسال تردد از مرز خسروی روان خواهد بود

  • کد خبر : 22221
  • 10 آگوست 2023 - 8:56
اربعین امسال تردد از مرز خسروی روان خواهد بود
گردشگرآنلاین - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از اجرایی شدن برخی اقدامات برای روان شدن تردد زائرین اربعین حسینی از مرز خسروی خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از کرمانشاه، علی شعبانی در نشست شورای اداری استان کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، اظهارکرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان برای این حماسه بزرگ بسیج شده‌اند.

وی افزود: هرساله حدود ۶۰ درصد از زائرین اربعین حسینی از مسیر استان کرمانشاه تردد می کنند که بخشی از آنها از طریق مرز مهران و بخشی دیگر هم از طریق مرز خسروی عازم کربلای معلا خواهند شد.

معاون استانداری کرمانشاه اضافه کرد: سال گذشته حدود ۲۶۳ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود این تعداد به چهار برابر افزایش پیدا کرده و به حدود یک میلیون نفر برسد.

وی تصریح کرد: باتوجه به این موضوع، تلاش شده تا آمادگی لازم را از نظر زیرساختی برای تردد این تعداد زائر از مرز خسروی داشته باشیم.

شعبانی خاطرنشان کرد: از آنجایی که سال گذشته مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت نداشت،  شاهد شلوغی و ازدحام بالایی در این مرز بودیم، لذا با رایزنی‌های صورت گرفته توسط مسئولین کشوری و استانی، امسال مرز خسروی بصورت ۲۴ ساعت فعالیت خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به مشکلاتی که سال گذشته در بحث کمبود گیت در طرف عراق داشتیم، امسال تلاش شده تا این مشکل برطرف شود و خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده تعداد گیت‌ها و فضای تردد زوار گسترش یافته تا تردد روان‌تری را شاهد باشیم.

معاون استانداری کرمانشاه گفت: در بحث امکانات رفاهی همچون احداث سایبان، سیستم‌های خنک کننده، بیمارستان صحرایی، اسکان، آشپزخانه و… نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: امسال در ستاد اربعین استان ۱۸ کمیته تشکیل شده که یکی از فعال‌ترین این کمیته‌ها، کمیته زیرساخت است که روکش آسفالت ۲۰۵ کیلومتر از جاده مسیر کنگاور تا خسروی و نیز احداث جاده برکت در مرز خسروی از جمله اقدامات مهم این کمیته است.

طهماسب نجفی معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نیز با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال مالی ۱۴۰۱، اظها رکرد: علیرغم نزدیک شدن به پایان سال مالی ۱۴۰۱، هنوز برخی دستگاه‌ها اعتبارات ملی خود را جذب نکرده‌اند، لذا درخواست می‌شود سریعا این اقدام را در دستورکار قرار دهند.

وی تاکید کرد: برای سال مالی ۱۴۰۲ هر سه ماه یک بار وضعیت جذب اعتبارات دستگاه‌های اجرایی بررسی می‌شود و درصورتی که دستگاهی اعتباری را جذب نکرده باشد، آن را به دستگاه‌های دیگر تخصیص می‌دهیم.

 اربعین امسال تردد از مرز خسروی روان خواهد بود

اربعین امسال تردد از مرز خسروی روان خواهد بود

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=22221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.