• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
8
در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی؛

انگشتر سردار سلیمانی اثر هنرمندکهگیلویه و بویراحمدی رونمایی شد

  • کد خبر : 5752
  • 30 ژانویه 2022 - 17:17
انگشتر سردار سلیمانی اثر هنرمندکهگیلویه و بویراحمدی رونمایی شد

گردشگرآنلاین – انگشتر سردار سلیمانی اثر هنرمند صنایع ‌دستی کهگیلویه و بویراحمدی در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی کشور رونمایی شد.

به گزارش گردشگرآنلاین، سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: این اثر صنایع‌دستی با نقره و سنگ عقیق توسط یکی از هنرمندان خوش ذوق هم‌استانی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ساخته شده است.

طالبی پور اظهار داشت: این اثر پس از رو نمایی، در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی افزود: معرفی هنرمندان صنایع‌دستی در سطح ملی و بین‌المللی یکی از اهداف مهم در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی پنجمین نمایشگاه صنایع دستی کشور است.

طالبی پور اظهار داشت: این مراسم با حضور معاون‌حقوقی و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور استان انجام شد.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک از توابع کرمان چشم به جهان گشود. وی پس از اخذ دیپلم به شغل بنایی مشغول شد و بعدها فعالیت خود را به عنوان پیمانکار در اداره آب کرمان آغاز کرد.

شهید قاسم سلیمانی پس از انقلاب اسلامی ایران، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و هم‌زمان با شروع جنگ ایران و عراق، چند گردان را در کرمان آموزش داده و به جبهه‌ها فرستاد. وی در دوره‌ای فرماندهی سپاه آذربایجان غربی را بر عهده داشت. شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۶۰ با حکم محسن رضایی فرمانده وقت سپاه پاسداران، به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله منصوب شد. وی در جنگ عراق علیه ایران، از فرماندهان عملیات‌های والفجر ۸، کربلای ۴ و کربلای ۵ بود. عملیات کربلای ۵ از مهم‌ترین عملیات‌های ایران در دوران جنگ بود که تضعیف موقعیت سیاسی و نظامی ارتش بعث عراق و تثبیت اوضاع به سود قوای نظامی ایران از نتایج آن ارزیابی شده است.

منبع: مهر

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=5752

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.