• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3

اولین جشنواره گردشگری سفر به کویر سمنان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 12168
  • 01 اکتبر 2022 - 9:44
اولین جشنواره گردشگری سفر به کویر سمنان برگزار می‌شود
گردشگرآنلاین - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان از برگزاری اولین جشنواره گردشگری با عنوان «سفر به کویر سمنان» خبر داد.

به گزارش گردشگرآنلاین از سمنان، بهمن اخلاقی با اعلام این خبر اظهار کرد: جشنواره گردشگری سفر به کویر سمنان ۲ روزه ۱۴ و ۱۵ مهرماه امسال برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان گفت: برگزاری تور آفرود در کویر سمنان، بازدید از تأسیسات چاه نفت خوریان، تپه‌های تاریخی میرک، شورآب، اجرای گروه‌های آئینی و موسیقی محلی، شترسواری، رصد ستارگان، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات محلی و … از جمله برنامه‌های این جشنواره گردشگری است.

اخلاقی افزود: روز نخست این جشنواره پنجشنبه ۱۴ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۲۳ در مجموعه گردشگری ستاره کویر خوریان سمنان، واقع در پایین‌تر از میدان استاندارد، یک کیلومتر بعد از روستای اعلا با اجرای برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روز دوم این جشنواره گردشگری، جمعه ۱۵ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و آئینی در روستای دلازیان برگزار می‌شود.

اولین جشنواره گردشگری با عنوان «سفر به کویر سمنان» با مشارکت فرمانداری سمنان، دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری کومش گشت، انجمن حافظان میراث‌فرهنگی و آئین‌های دیار قومس استان سمنان، مجموعه گردشگری ستاره کویر خوریان، شورای اسلامی و دهیاری روستای دلازیان و روستاهای جنوب سمنان برگزار می‌شود.

سِمنان یکی از شهرهای ایران، مرکز استان سمنان و شهرستان سمنان است. این شهر، در جنوب رشته کوه البرز و شمال دشت کویر، در فاصله ۲۱۶ کیلومتری تهران و در راه تهران به خراسان، در مسیر جاده ۴۴ قرار گرفته‌است.

استان سمنان با بیش از ۷۲۹ گونه جاذبه طبیعی، تاریخی- فرهنگی و انسان‌ساخت، یکی از استان‌های دارای پتانسیل گردشگری در کشور محسوب می‌شود. از مجموع جاذبه‌های موجود در استان، ۸۶/۳۰٪ در شهرستان سمنان، سرخه و مهدی‌شهر و بقیه در سایر شهرستان‌ها توزیع شده‌اند. از سال ۱۳۸۹ به بعد شهرهای سرخه و مهدی‌شهر از شهرستان سمنان جدا شده‌اند، اما در بسیاری از آمارها هنوز با هم آورده می‌شوند. همچنین شهرهای گرمسار و آرادان و نیز شاهرود و میامی، به همین صورت است.

اولین جشنواره گردشگری سفر به کویر سمنان برگزار می‌شود

اولین جشنواره گردشگری سفر به کویر سمنان برگزار می‌شود

منبع: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سمنان

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=12168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.