• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 29 May - 2024
4

باغ موزه قصر میزبان عزاداران می شود

  • کد خبر : 9445
  • 28 جولای 2022 - 10:53
باغ موزه قصر میزبان عزاداران می شود
گردشگرآنلاین - باغ موزه قصر با برگزاری ۵ عنوان برنامه شاخص در ماه‌های محرم و صفر مصادف با مرداد و شهریورماه ۱۴۰۱ میزبان عزاداران حسینی (ع) است.

به گزارش گردشگرآنلاین، باغ موزه قصر در دهه اول ماه محرم با دو ویژه برنامه با عنوان‌های «روضه عشق» در ضلع شرقی مجموعه و «بر مدار آفتاب» در مسجد و در جوار مزار شهدای گمنام مجموعه هر شب از ساعت ۲۱ تا ۲۴ با اقامه مجلس سوگواری در رثای سید و سالار شهیدان (ع) و قرائت زیارت عاشورا میزبان عزاداران حسینی (ع) است.

در دهه سوم ماه صفر ویژه برنامه «تعزیت خورشید» با اجرای نمایش گروه تعزیه‌خوانان شاخص کشور در ضلع جنوبی محوطه باغ موزه قصر، هر شب از ساعت ۱۹ الی ۲۱ برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر سوگواره عاشورایی با نمایش بیش از ۳۰ اثر از هنرمندان برجسته کشور از دیگر برنامه‌های باغ موزه قصر است که در ایام ماه محرم در نگارخانه ملک الشعرای بهار باغ موزه قصر برای علاقمندان دایر است.

همچنین مجموعه مستند تاریخ شفاهی «محرم در قصر» در ایام محرم از طریق فضای مجازی پخش می‌شود. هر قسمت از مستند محرم در قصر به مرور خاطرات عاشورایی یکی از زندانیان سیاسی پیش از انقلاب محبوس در زندان قصر می‌پردازد. گفتنی است دکتر اسدالله بادامچیان، دکتر جواد منصوری، محمد مهدی عبدخدائی، احمد علی برهانی، علی حسینی، داود اسعدی خامنه از جمله روایتگران خاطرات محرم در زندان قصر هستند.

باغ‌موزه قصر که سابقاً زندان قصر نامیده می‌شد، اولین زندان متمرکز شهر تهران بود. این زندان هم اینک تعطیل شده و تحت عنوان باغ موزه قصر در بزرگراه شهید صیاد شیرازی، خیابان پلیس قرار دارد. این بنا به عنوان یکی از مراکز فرهنگی، تاریخی و هنری کشور مورد بازدید عموم است. در یازدهمین مراسم آیین انتخاب موزه‌های برتر و مراسم نکوداشت روز جهانی موزه که ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ در خانه هنرمندان برگزار شد، این باغ در شاخص‌های گردآوری و توسعه مدیریت، موفق به کسب عنوان موزه برتر سال در میان ۹۵ موزه شرکت کننده شد.

منبع: مهر

 

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=9445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.