• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

برترین عجایب دنیای مدرن + ویژگی‌های معماری

  • کد خبر : 22031
  • 28 می 2023 - 10:42
برترین عجایب دنیای مدرن + ویژگی‌های معماری
گردشگرآنلاین - برترین عجایب مدرن جهان شامل جنگل عمودی بوسکو در میلان، مرکز تجارت جهانی وان در نیویورک، موزه لوور ابوظبی در امارات متحده عربی، پل چاپ سه‌بعدی در آمستردام و موزه هنرهای معاصر زیتس در کیپ‌تاون می‌شود.

به گزارش گردشگرآنلاین، انسان‌ها برای قرن‌های متمادی، مجذوب مناظر و سازه‌های باورنکردنی و حقایق پشت پرده عجایب هفتگانه جهان بودند، اما شگفتی‌های دنیای مدرن نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در سال‌های اخیر، شاهکارهای مهندسی پیشگامانه، عجایب جدید باستان‌شناسی و شگفتی‌های طبیعی بی‌نظیری کشف شده است که تکامل خلاقیت، نبوغ و اکتشافات انسان را نشان می‌دهد. در ادامه به معرفی برترین عجایب دنیای مدرن، ویژگی‌های معماری و زیبایی‌های خیره‌کننده آنها می‌پردازیم:

جنگل عمودی Bosco Verticale در میلان، ایتالیا
جنگل عمودی بوسکو یک شاهکار معماری خارق‌العاده است که در میلان ایتالیا قرار دارد. جنگل عمودی شامل یک جفت برج مسکونی با ارتفاع ۱۱۰ و ۷۶ متر است که بیش از ۹۰۰ درخت، پنج هزار درختچه و ۱۱ هزار گیاه چندساله در تراس‌ها و بالکن‌های آنها به چشم می‌خورد. هدف از ساخت جنگل عمودی، ایجاد یک مدل جدید از معماری پایدار است که با آلودگی هوا مبارزه کند و تأثیر تغییرات آب و هوایی را در مناطق شهری کاهش دهد. درختان و گیاهان کاشته شده روی برج‌ها برای تصفیه هوا، جذب دی‌اکسیدکربن و ایجاد عایق برای کاهش نیازهای گرمایشی و سرمایشی به کار می‌روند.

برترین عجایب دنیای مدرن

برترین عجایب دنیای مدرن

مرکز تجارت جهانی وان در نیویورک
مرکز تجارت جهانی وان (one World Trade Center)، که در منهتن جنوبی شهر نیویورک قرار دارد، یک آسمان‌خراش است که ساخت آن در سال ۲۰۱۴ تکمیل شد. این مرکز دارای ۱۰۴ طبقه است و ارتفاع آن به ۱۷۷۶ فوت (۵۴۱ متر) می‌رسد. مرکز تجارت جهانی وان، بلندترین ساختمان در آمریکا و یکی از جاذبه‌های دیدنی گردشگران است که مناظر پانورامای خیره‌کننده‌ای از شهر نیویورک ارائه می‌دهد. رصدخانه‌ای که در طبقات ۱۰۰، ۱۰۱ و ۱۰۲ برج قرار دارد، نمایی ۳۶۰ درجه از شهر نیویورک شامل نقاط دیدنی نمادین مانند ساختمان امپایر استیت، پارک مرکزی و مجسمه آزادی فراهم می‌کند. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند از تجربه منحصربه‌فرد Sky Portal که یک دیسک دایره‌ای با عرض ۱۴ فوت است و تصاویر ویدئویی زنده از خیابان‌ها را به‌صورت واقعی نمایش می‌دهد، لذت ببرند. آنها می‌توانند پس از گذراندن اوقات فراغت در مرکز تجارت جهانی، برای رفع گرسنگی خود از خوردن بهترین غذاهای شهر نیویورک لذت ببرند.

موزه لوور ابوظبی در امارات متحده عربی
لوور ابوظبی، نخستین موزه نوع خود در جهان عرب است که در پایتخت امارات متحده عربی قرار دارد. این مرکز که یک موزه هنر و تمدن محسوب می‌شود، در ماه نوامبر ۲۰۱۷ افتتاح شد. موزه لوور ابوظبی با همکاری امارات متحده عربی و دولت فرانسه برای نمایش هنر تأسیس شد و معماری آن از سبک‌های سنتی عربی الهام گرفته شده است که الگوهای هندسی پیچیده و استفاده هوشمندانه از نور طبیعی را به نمایش می‌گذارد. این موزه مجموعه وسیعی از آثار هنری از دوران باستان تا معاصر را در خود جای می‌دهد که از سراسر جهان تهیه شده است و تجربه منحصربه‌فردی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

موزه V&A Dundee در اسکاتلند
موزه V&A Dundee که در سپتامبر ۲۰۱۸ افتتاح شد، مجموعه‌ای از آثار مانند منسوجات، مبلمان و معماری را به نمایش می‌گذارد. این ساختمان که نمونه‌ای از معماری معاصر را به نمایش می‌گذارد، توسط کنگو کوما، معمار ژاپنی و با الهام از چشم‌انداز طبیعی اسکاتلند طراحی شده است. موزه V&A Dundeeدر کنار داندی برپا، طولانی‌ترین رودخانه اسکاتلند قرار دارد و در آن فضاهایی برای نمایش آثار هنری، کارگاه‌های مختلف، یک فروشگاه و رستوران در نظر گرفته شده است.

برترین عجایب دنیای مدرن

برترین عجایب دنیای مدرن

موزه هنرهای معاصر زیتس در کیپ‌تاون، آفریقای جنوبی
موزه هنرهای معاصر زیتس که در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی قرار دارد، در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ افتتاح شد. این موزه طیف متنوعی از هنر معاصر قاره آفریقا شامل نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و اینستالیشن‌ها را به نمایش می‌گذارد. عکس‌ها و فیلم‌های این مجموعه شامل آثاری از هنرمندان مطرح و نوظهور جهان است که به موضوعات مختلفی مانند تنوع و تغییرات اجتماعی در آفریقا اشاره می‌کند. ساختمان موزه هنرهای معاصر Zeitz، خود یک اثر هنری قابل‌توجه و دارای ساختار منحصربه‌فرد لانه زنبوری است. این موزه از سیلوهای بتنی ساخته شده است که باعث ایجاد فضاهای به هم پیوسته می‌شود و با نور طبیعی پر شده است. این مرکز، یکی از جاذبه‌های گردشگری کیپ‌تاون است که معماری منحصربه‌فرد و هنر معاصر آفریقا را به تصویر می‌کشد.

پل هنگ‌کنگ-ماکائو-ژوهای در چین
پل هنگ‌کنگ-ماکائو-ژوهای طولانی‌ترین پل و سیستم تونل گذرگاه دریایی در جهان است که روی کانال Lingdingyang قرار دارد و شهرهای هنگ‌کنگ، ژوهای و ماکائو را در چین به یکدیگر متصل می‌کند. این پل و مسیری که آن را به جاده متصل می‌کند، ۵۵ کیلومتر (۳۴ مایل) طول دارد و از زمان افتتاح آن در اکتبر ۲۰۱۸، به یک جاذبه گردشگری محبوب تبدیل شده است. پل هنگ‌کنگ-ماکائو-ژوهای، فرصتی منحصربه‌فرد برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا مناظر ساحلی خیره‌کننده منطقه را مشاهده کنند. طراحی این پل که شامل مجموعه‌ای از تونل‌ها و مسیرهای عبوری می‌شود، چشم‌اندازی بی‌نظیر از جزایر اطراف و دریای آزاد ارائه می‌دهد که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

پل چاپ سه‌بعدی در آمستردام هلند
پل MX3D که به آن پل چاپ سه‌بعدی نیز گفته می‌شود، یک شاهکار مهندسی چشمگیر است که امکانات فناوری چاپ سه‌بعدی را در بخش ساخت‌وساز نشان می‌دهد. ساخت این پل با استفاده از بازوهای رباتیکی که برای شکل‌دهی فولاد مذاب در یک الگوی خاص برنامه‌ریزی شده بود، صورت گرفت. پل MX3D که روی کانالی در منطقه رد لایت آمستردام قرار گرفته است، ۱۲ متر (۴۰ فوت) طول دارد و ساخت آن در سال ۲۰۱۸ به پایان رسید. اگر نخستین پل فولادی چاپ سه‌بعدی بتواند برای مدت طولانی بدون مشکل باقی بماند، در آینده از فناوری چاپ سه‌بعدی در ساخت سازه‌های کاربردی بیشتری استفاده خواهد شد.

برترین عجایب دنیای مدرن

برترین عجایب دنیای مدرن

منبع: ایمنا

لینک کوتاه : http://gardeshgaronline.ir/?p=22031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.